با طولانی ترین پل جهان با طول 164/8 کیلومتر آشنا شوید

دانی یانگ کونشان ( Danyang–Kunshan ) با طول ۱۶۴٫۸ کیلومتر توانست نام خود را به عنوان طولانی ترین پل دنیا در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رساند.

 

برای ساخت  پل عظیم دانی یانگ کونشان ۸٫۵ میلیارد دلار بودجه صرف شد و از ۱۰,۰۰۰ نیروی کار استفاده گشت و یکی از بزرگ ترین پروژه های ساخت و ساز چین از سال ۲۰۰۰ میلادی تا به امروز بوده است.

سالانه به طور میانگین ۸۰ میلیون نفر از روی دانی یانگ کونشان عبور می کنند، ساخت این پل در سال ۲۰۰۶ میلادی آغاز و در سال ۲۰۱۰ میلادی پایان یافت و در سال ۲۰۱۱ میلادی به روی عموم باز شد.

این پل بر روی رود یانگ‌تسه، در استان جیانگسو در شرق چین بنا شده و شانگهای را به نانجینگ مرکز استان جیانگسو متصل می کند، این مسیر در گذشته با اتومبیل حدود ۱۱ ساعت زمان لازم داشت اما امروزه با وجود این پل و قطار های پرسرعتش این زمان به ۵ ساعت کاهش یافته است.

امکان پیاده روی بر روی دانی یانگ کونشان وجود ندارد اما اگر علاقمند هستید که بر روی این پل بروید می توانید از قطارهای سریع السیر هم استفاده کنید.

چین یکی از بزگ ترین کشورها در صنعت گردشگری است و در سال ۲۰۱۲ میلادی به عنوان کشوری که بیشترین سرمایه گذاری را در سطح جهان برای پیشرفت صنعت گردشگریش کرد معروف شد و نامش هم با همین عنوان در فهرست گینس به ثبت رسیده است . 

جدول گینس

رکورد دار پل جهان دانی یانگ کونشان
مکان کشور چین
زمان ثبت رکورد سال ۲۰۱۱ میلادی
 
منبع : کارناوال
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *