ارسال دستگاه شوک قلبی با پهپاد آمبولانس

با توجه به اینکه در زمان ایست قلبی هر دقیقه می‌تواند برای شخص حیاتی باشد، یک استارتاپ به نام Flirtey در حال کار بر روی یک سیستم است که دفیبریلاتور یا دستگاه الکتروشوک را به وسیله پهپادها مستقیما به محلی که فرد دچار ایست قلبی شده می‌فرستد.

به نقل از گیزمگ، استفاده از پهپادها برای کاهش زمان پاسخ اضطراری به ایست قلبی، ایده‌ای است که در چند سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است. در سال 2014، یک دانشجوی کارشناسی ارشد از دانشگاه دلفت هلند، نمونه اولیه “پهپاد آمبولانس”(Ambulance Drone ) را طراحی کرد که به محل حادثه رفته و با استفاده از یک وب‌کم که در آن تعبیه شده بود، به امدادگران این امکان را می‌داد تا نحوه استفاده از الکتروشوک را به افراد حاضر در محل آموزش دهند.

اوایل امسال محققان در موسسه کارولینسکا در سوئد با انجام یک پژوهش جدید نشان دادند که پهپادهای حامل الکتروشوک می‌توانند چهار برابر سریع‌تر از سرویس‌های اضطراری سنتی به محل حادثه برسند.

از آنجایی که مرگ مغزی و مرگ ممکن است در عرض چند دقیقه پس از ایست قلبی اتفاق بیفتد، بنابراین هر ثانیه در این مواقع مهم است.

ارسال دستگاه شوک قلبی با پهپاد آمبولانس -2

بنابراین محققان در این استارتاپ جدید قصد دارند زمان رسیدگی به این وضعیت اضطراری را به حداقل رسانده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به افرادی که دچار ایست قلبی شدند خدمت رسانی کنند.

عملکرد این سیستم به گونه ای است که زمانی که فرد با اورژانس تماس می‌گیرد علاوه بر ارسال یک آمبولانس به محل حادثه یک پهپاد حامل الکتروشوک خودکار که کار با آن برای افراد حاضر در محل ساده است، به آنجا ارسال خواهد شد.

ارسال دستگاه شوک قلبی با پهپاد آمبولانس -3

این پهپاد مستقیما به محل حادثه رسیده و تا زمانی که یک پزشک به همراه آمبولانس به محل برسد، کار خود را آغاز خواهد کرد.

آنها امیدوراند که با استفاده از این فناوری بتوان جان تعداد زیادی از افرادی که به دلیل تاخیر در امدادرسانی جان خود را از دست می‌دهند را نجات داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *