برنامه های جدید اسپیس ایکس برای مهاجرت به مریخ

ایلان ماسک رئیس شرکت SpaceX مدعی شد تا سال 2024 میلادی انسان‌ها می‌توانند با هدف تشکیل یک جامعه در مریخ، به سیاره سرخ سفر کنند.

 به نقل از تلگراف، شرکت SpaceX پس از رونمایی از راکت‌ جدید خود که قابلیت استفاده چندین باره در سفرهای فضایی را دارد و گفته می‌شود سرعت آن به 27 هزار کیلومتر در ساعت می‌رسد، برنامه‌های بلند پروازانه ای را برای راه‌اندازی یک پایگاه در سیاره مریخ تدوین کرده است. 
این شرکت اعلام کرد تا سال 2022 می‌تواند پایگاهی را در ماه راه‌اندازی کند و دو ماموریت اکتشافی برای شناسایی زیرساخت‌هایی مانند آب، محل مناسب استقرار، توان مورد نیاز و پشتیبانی از حیات، در سیاره سرخ انجام دهد. 
اولین گروه از مهاجران مریخ نیز می‌توانند در سال 2024 میلادی سفر خود را آغاز کنند و یک نیروگاه خورشیدی در سطح مریخ راه‌اندازی کنند که توان مورد نیاز برای بازگشت آنان را به زمین تامین خواهد کرد؛ راکت‌های مورد استفاده در این سفر قادر خواهند بود به صورت عمودی فرود بیایند و قابلیت استفاده چندین باره در این ماموریت‌ها را دارند. 


با وجود جاذبه کمتر مریخ و توان کمتر مورد نیاز برای بلندشدن راکت‌ها از سطح آن، این راکت‌ها قادر نیستند سوخت کافی برای بازگشت به زمین را با خود حمل کنند و به همین علت باید سوخت مورد نیاز آنان با استفاده از دی اکسید کربن موجود در اتمسفر مریخ و آب یخ زده در زیر سطح مریخ و البته با بهره‌گیری از توان حاصل از نیروگاه خورشیدی، تولید شود. 
ماسک در سخنان خود گفت که شرکت او برای ساخت یک پایگاه فضایی در ماه برنامه‌ریزی کرده است. همچنین وی امیدوار است در طول زمان یک شهر فضایی در مریخ شکل بگیرد که مکان مناسبی برای زندگی باشد. 
وی در سخنانی که در روز جمعه در آدلاید بیان کرد، از طرح‌های جدید شرکت خود برای ساخت فضاپیمایی موسوم به BFR رونمایی کرد که قادر است 100 سرنشین را به فضا ببرد. به گفته او شرکت SpaceX از سال آینده کار ساخت راکت‌های جدید را آغاز می‌کند. 
ماسک همچنین اعلام کرد SpaceX‌ می‌تواند به زودی از این راکت‌ها برای مسافرت‌های بین‌ قاره‌ای شهروندان با زمانی کمتر از نیم ساعت استفاده کند. 
به گفته وی BRF یک فضاپیمای چندمنظوره است و هزینه ساخت راکت‌های جدید SpaceX از طریق انجام ماموریت‌های مختلف از جمله قرار دادن ماهواره‌ها در مدار زمین و جایگزینی ناوگان فعلی شرکت، تامین خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *