روند بدنام کردن دیزل باید متوقف شود/ گفت و گو با فولکمار دلر، مدیر عامل بزرگترین شرکت قطعه سازی جهان

فولکمار دنر مدیر‌عامل شرکت قطعه‌سازی بوش می‌گوید ضرر ناشی از بحران دیزل در اروپا را به کمک کسب‌وکار خودروهای تجاری در چین جبران می‌کند اما رویه ناخوشایند موجود در مورد فناوری دیزل باید تغییر کند.

 

به گزارش اخبار خودرو، پیوندهای میان شرکت بوش و گروه فولکس‌واگن سبب شده است که آثار بحران ناشی از تقلب در اعلام میزان آلایندگی و تولید گازهای گلخانه‌ای را به خوبی احساس کنند.

 

دکتر فولکمار دنر مدیر‌عامل بزرگترین شرکت قطعه‌سازی دنیا در مصاحبه Automotive News Europe، گفت که این قطعه‌ساز با اتکا به رونق کسب‌وکار خود در حوزه خودروهای تجاری قادر به جبران هر‌گونه خسارت ناشی از کاهش فروش است.

فولکمار دنر مدیر‌عامل شرکت قطعه‌سازی بوش می‌گوید ضرر ناشی از بحران دیزل در اروپا را به کمک کسب‌وکار خودروهای تجاری در چین جبران می‌کند اما رویه ناخوشایند موجود در مورد فناوری دیزل باید تغییر کند

بحران دیزلی در اروپا بوش را چگونه تحت تاثیر قرار داد؟
در حال حاضر ما وضعیت بسیار خوبی در کسب‌و‌کار دیزل خود داریم. قطعا بازاز ما در آلمان و اروپا آسیب دیده است ولی می‌توانیم با تجارت پر‌رونق خودروهای تجاری در چین این ضرر را جبران کنیم. ما همچنین می‌دانیم که بازار خودروهای تجاری در معرض نوسان‌های قابل‌توجهی است.

اگر کاهشی وجود داشته باشد، بر اشتغال کارکنان بوش تاثیر خواهد داشت. با توجه به عدم‌اطمینان خریداران خودرو، این روند بدنام کردن دیزل باید متوقف شود.

شما تولید کامل پیشرانه برقی را انجام می‌دهید. چرا بوش اتومبیل کاملی از این نوع را نمی‌سازد؟
چنین کاری باعث می‌شود ما رقیب مشتریان خود شویم. ما از موقعیت خودمان به عنوان یک قطعه‌ساز راضی هستیم و در این نقش بسیار موفق عمل می‌کنیم. در توسعه و تولید قطعاتی که به چندین مشتری می‌فروشیم، متخصصیم و در نتیجه به مقیاس اقتصاد مورد نیاز دست یافته‌ایم. هدف ما رقابت مستقیم در زمینه محصول نهایی، خودرو نیست.

تا چه زمانی به سرمایه‌گذاری در توسعه موتورهای درون‌سوز ادامه خواهید داد؟
این بیشتر به صنعت خودرو بستگی دارد. انتظار داریم در پایان سال جاری پیشنهاداتی در مورد محدودیت‌های جدید CO2 پس از ۲۰۲۰ در سطح اتحادیه اروپا به ما داده شود. مطمئنا موتورهای درون‌سوز رو‌به‌کاهش خواهند رفت.

این مساله سبب طرح این سوال می‌شود که چه فناوری‌هایی امکان دستیابی به این ارزش‌ها را فراهم می‌آورد. این یک توهم است که فکر کنیم چنین چیزی بدون دیزل و موتورهای بنزینی پیشرفته امکان‌پذیر است.

هیبرید پلاگین چه نقشی در فرایند گذار تکنولوژی ایفا خواهد کرد؟
هیبرید پلاگین قطعا برای رانندگی خودروی الکتریکی در سطح شهر منطقی است. این نیز مهم است که میزان مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه‌ای مثل همه انواع دیگر پیشرانه به شکل شفاف ارائه شود. این به معنی ارقام غیر‌واقعی در بروشورها نیست که مشتری در زندگی واقعی و هنگام رانندگی نمی‌بیند.

البته، با هیبرید پلاگین و دیگر پیشرانه‌ها، مصرف سوخت واقعی تا حد زیادی به سبک رانندگی فرد و شرایط بستگی دارد. در برخی موارد، در هنگام حرکت خودرو بدون استفاده از نیروی برق ممکن است انحرافات مشخصی از داده‌های شرکت خودروساز اتفاق بیفتد.

علاوه‌بر‌این، سفرهای طولانی با سرعت بالا می‌تواند مصرف سوخت موتور خودرو را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد. مصرف سوخت بیشتر باعث انتشار بیشتر CO2 می‌شود.

بوش تلاش زیادی صرف تحقیق و توسعه می‌کند. چه موقع زمان تمرکز بر چند فناوری پیشرو در مورد پیشرانه‌ها فرا‌خواهد رسید؟
برای یک شرکت پیشرو و نوآور مانند بوش هنوز هم خیلی زود است که تصمیم بگیرد و خود را محدود کند. ما به همه چیز نگاه می‌کنیم و مسیرهای مختلفی را دنبال می‌کنیم، اما روشن است که نمی‌توانیم این کار را برای همیشه انجام دهیم. ریسک اقتصادی برای ما به عنوان یک قطعه‌ساز به مراتب بیشتر است.

خودروسازان معمولا به شکل مدولار کار می‌کنند و می‌توانند موتورهای مختلفی را روی یک خط تولید بسازند. با این حال، اجزای مورد استفاده در خودروهای بنزینی، دیزلی یا پیشرانه‌های الکتریکی از لحاظ ماشین‌آلات و فرایندهای تولید بسیار متفاوت است. در نتیجه، قطعه‌سازان بیشتر از خودروسازان به زمانی برای فرایندهای تنظیم و انطباق نیاز دارند.

منبع: اخبار خودرویی اروپا

دنیای خودرو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *