سگ جنگی کوردوبا

به خوبی می دانیم در بسیاری از کشورهای دنیا، پرورش حیوانات برای جنگ حیوانات و شرط بندی، یکی از حرفه های طولانی و قدیمی ست.

سگ جنگی کوردوبا یکی از این حیوانات است . این سگ یک نژاد منقرض شده است که به طور خاص برای مبارزه سگ‌ها و در کوردوبای آرژانتین پرورش داده می‌شد.

تصور می‌شود این سگ دورگه ماستیف‌های جنگی اسپانیایی و بول تریر‌ها باشد. سگ جنگی کوردوبا به خطر چابکی و تهاجمی بودنش در میان مبارزان سگ محبوب بود و به راحتی با سگ‌ها و حتی حیوانات وحشی بزرگتری مثل پوما‌ها می‌جنگید.

سگ جنگی کوردوبا بسیار مهاجم بود. حتی نر‌ها هنگام جفت گیری به ماده‌ها حمله می‌کردند و آن‌ها را می‌کشتند. انسان‌ها هم در امان نبودند، زیرا سگ‌های کوردوبا نسبت به انسان‌ها هم پرخاشگر بودند.

سگ جنگی کوردوبا

از این سگ گاهی برای شکار هم استفاده می‌شد، اما هرگز به صورت گروهی برده نمی‌شدند، چون به جای شکار، مبارزه می‌کردند؛ بنابراین همیشه از یک نر و یک ماده برای شکار استفاده می‌شد. حتی با این وجود هم تضمینی نبود که آن‌ها با هم نجنگند. تولید مثل کم و مرگ و میر زیاد سگ‌های کوردوبا باعث می‌شد جمعیتشان کم بماند و در نهایت وقتی مبارزه سگ‌ها ممنوع شد، آن‌ها هم منقرض شدند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *