میانگین درآمد هتلهای جهان از 2010 تا 2016 ؛ صنعت پرسود هتلداری در جهان

میانگین درآمد هتلهای جهان از 2010 تا 2016 ؛ هتلداری به عنوان یکی از ارکان اصلی و زیرساخت های مهم صنعت گردشگری است. بر این اساس، گزارشی که اخیرا منتشر شده به بررسی رشد درآمد سالانه هتلداری پرداخته است. 

 
میانگین درآمد هتلهای جهان از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ ؛ صنعت پرسود هتلداری در جهان

میانگین درآمد هتلهای جهان از 2010 تا 2016 ؛ هتلداری به عنوان یکی از ارکان اصلی و زیرساخت های مهم صنعت گردشگری است. بر این اساس، گزارشی که اخیرا منتشر شده به بررسی رشد درآمد سالانه هتلداری پرداخته است. این گزارش نشان می دهد که درآمد سالانه صنعت هتلداری در جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ تا چه اندازه افزایش یافته و پیش بینی می شود این درآمد تا سال ۲۰۱۸ نیز افزایش یابد.

با استناد بر پایگاه خبری هتل جار، میانگین سالانه درآمد صنعت هتلداری در جهان در سال ۲۰۱۰ به حدود ۳۴۶.۷ میلیارد دلار رسیده بود. این درآمد در سال ۲۰۱۲ با رشدی پلکانی به مبلغی حدود ۳۹۸.۴ میلیارد دلار رسید. دیگر گزارش های به دست آمده در حوزه گردشگری حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۲ تعداد گردشگران در سطح جهانی از مرز یک میلیارد نفر گذشته و این برای نخستین بار است که در ۱۰سال منتهی به ۲۰۱۲ جهان شاهد رشد ۵۰ درصدی تعداد سفر و گردشگران بوده است. در سال ۲۰۱۴ میانگین درآمد هتلداری در جهان از مرز ۴۰۰ میلیارد گذشت. آن طور که در گزارش ها آمده در این سال گردشگری بین المللی رشدی بیش از پیش بینی جهانی را ثبت کرده است. با وجود اینکه در این سال، جهان با چالش های زیادی روبه رو بود اما عملکرد پایدار گردشگری توانست منجر به موفقیت این صنعت شود. از مهم ترین این چالش ها در سال ۲۰۱۴ می توان به بحران های اقتصادی جهانی، درگیری های سیاسی همچنین گسترش شیوع ویروس ابولا در آفریقا اشاره کرد.

بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، تعداد گردشگران بین المللی در سال ۲۰۱۵ حدود ۴.۶ درصد افزایش داشته است. یعنی شمار گردشگران جهانی نسبت به سال قبل نزدیک به ۵۲ میلیون نفر افزایش داشته است. میانگین درآمد هتلداری جهانی نیز این موضوع را تایید می کند. در این سال متوسط درآمد هتل ها در جهان نزدیک به ۵ میلیارد دلار بوده است.

درآمد صنعت هتلداری از سال ۲۰۱۰ با افزایش جهانی رو به رو بوده است. تنها در سال ۲۰۱۶ متوسط درآمد هتلداری جهانی با کاهش مواجه شد. کارشناسان بین المللی می گویند از آغاز سال ۲۰۱۶ چند عامل کلیدی باعث افت صنعت توریسم و کاهش درآمد حاصل از آن شد. طبق نظر این کارشناسان، نوسانات اقتصادی، بحران سیاسی، قیمت نفت، تشدید مرزبندی ها، محدودیت ویزا و وحشت ناشی از تروریسم از مهم ترین چالش های گردشگری در سال ۲۰۱۶ بوده است. ازجمله این بحران ها، رخدادهای تروریستی است که در سال ۲۰۱۶ بسیاری از کشورها را درگیر کرد و در کنار آن بحران ورود پناهندگان به کشورهای مختلف مشکلات گردشگری را تشدید کرد. تمام این عوامل باعث شد تا میانگین درآمد هتلداری در جهان کاهش یافته و به ۴۹۰ میلیارد دلار برسد.

میانگین درآمد هتلهای جهان از 2010 تا 2016 ؛ با این حال بسیاری از فعالان سازمان گردشگری جهانی می گویند طبق تجربه سال های گذشته هر اتفاقی که در جهان به وقوع بپیوندد، نمی تواند تاثیر درازمدتی بر گردشگری داشته باشد. بر این اساس در این گزارش پیش بینی می شود که در سال ۲۰۱۸ درآمد متوسط هتل ها در جهان به حدود ۵۵۳.۸ میلیارد دلار برسد که این افزایش درآمد نشان دهنده بهبود دوباره شرایط گردشگری در جهان است.

منابع : هتل جار – سفرمی

[maxbutton id="4" ] [maxbutton id="8" ] [maxbutton id="5" ] [maxbutton id="10" ] [maxbutton id="11" ] 

[useful_banner_manager banners=9 count=1]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *