آزمایش جنگنده های F35 آمریکایی در ژاپن

برای اولین بار در قاره آسیا ، هواپیماهای فوق پیشرفته رادار گریز گرانقیمت آمریکا موسوم به اف 35 در ژاپن آرایش داده شد.

به گزارش روز چهارشنبه تارنمای ژاپن تایمز به نقل از ایرنا ، برای نخستین بار این هفته دو فروند از این هواپیماها پس از پرواز وارد منطقه نظامی اوکیناوا در ناحیه جنوبی ژاپن شدند .
انتظار می رود بتدریج چندین فروند هواپیمای اف 35 دیگر آمریکا نیز در شش ماه آینده وارد پایگاه هوایی ‘کادنا’ این کشور در اوکیناوا شوند.
این هواپیماها دقیقا یک هفته قبل از سفر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا وارد ژاپن شده اند و این گزارش می افزاید که این اقدام دیگری برای نشان دادن بازوی نظامی دو کشور به کره شمالی است.
تارنمای ژاپن نیوز هم گزارش کرده است که با بالا گرفتن تنش ها در شبه جزیره کره ، روابط نظامی ژاپن و آمریکا قوی تر شده است و تسلیحات راهبردی آمریکا بتدریج وارد منطقه می شود.
این هواپیماها دارای قابلیت های بالای عملیاتی و هجومی است و فرماندهان نظامی آمریکا می گویند آرایش آنها در ژاپن باعث تقویت توان رزمی دو کشور خواهد شد.

آزمایش جنگنده های F35 آمریکایی در ژاپن
انتظار می رود که در آینده ای نزدیک 300 نفر از اسکاداران جنگنده های سی و چهارم آمریکا از ایالت یوتا در این کشور وارد پایگاه هوایی ژاپن شوند.
اف 35 از هواپیماهای مجهز به رادارهای بسیار قوی می باشد که قابلیت ردیابی موشک های بالستیک دارد و در عین حال می تواند از دید رادارها مخفی بماند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *