آسمان خراش 5 کیلومتری که آلودگی هوا را می بلعد

آسمان خراش 5 کیلومتری که آلودگی هوا را می بلعد

مهندسان طرح هایی برای یک آسمان خراش با ارتفاع ۵ کیلومتری ارائه کرده اند که دود را جذب می کند و در آینده می تواند امیدبخش خداحافظی با آلودگی هوای ناشی از دود به شمار رود.

 سال ۲۰۱۷ تازه از راه رسیده است، اما یک شرکت تولیدی ۴۵ سال آینده را مدنظر قرار داده است.

آسمان خراش 5 کیلومتری

Arconic یک شرکت علم مواد است و برنامه آن ساخت یک آسمانخراش ۳ مایلی (۴٫۸ کیلومتری) است که از مواد در حال تولید و یا موجود در بازار ساخته خواهد شد، این ساختمان دارای سطوح جذب کننده دود و بالکون های قابل جمع شدن است.
این برج به عنوان بخشی از فعالیت بزرگ تر این شرکت با عنوان The Jetsons می باشد که برگرفته از نام یک مجموعه کارتونی مربوط به سال ۱۹۶۲ است که در سال ۲۰۶۲ می گذرد. مهندسان Arconic با آینده پژوهان همکاری کرده اند تا تصویری از مفید ترین فناوری های چندین دهه آینده را ترسیم کنند.
شِری مَک کِلری یکی از دانشمندان ارشد علم مواد شرکت Arconic می گوید که EcoClean یکی از هیجان انگیزترین و ضروری ترین پروژه ها است، این پروژه یک پوشش ویژه است که کمک می کند تا ساختمان ها خود را پاک سازی کرده و هوای پیرامون خود را نیز تمیز کنند.

او می گوید، این پروژه اولین بار در سال ۲۰۱۱ ارائه شد و در مقایسه با پنجره های شیشه ای سنتی مزایای متعددی دارد.
او در گفتگو با سایت Business Insider اشاره می کند، ” این پوشش کاربردی به ساختمان زیبایی داده و دارای مزایای حفظ و نگهداری است و همچنین با کاهش میزان آلاینده های اطراف خود برای محیط پیرامون نیز سودمند است.”
پروژه EcoClean با کمک نور و بخار آب کار می کند که در ترکیب با مواد شیمیایی داخل پوشش، اتم هایی با نام رادیکال های آزاد تولید می کند.
این رادیکال های آزاد آلاینده های هوا را جذب کرده و سپس از سطح کنده می شوند تا پوشش ساختمان ها را از گرد و خاک و دوده تمیز کنند – دقیقاً مانند کنده شدن پوست های مرده از بدن. نتیجه این فرآیند یک ساختمان تمیز و هوای پاک پیرامون آن است.

ابداع دیگر مربوط به خود پنجره ها است. طراحی جدید آنها Bloomframe نامیده می شود. آن اساساً یک پنجره برقی است که در زمان کمتر از یک دقیقه به یک بالکون تمام شیشه ای تبدیل می شود.
به گفته سخنگوی Arconic، این شرکت مدتی است که این فناوری را در نمایشگاه های تجاری سراسر جهان به نمایش می گذارد و در آینده نزدیک نیز آن را وارد بازار خواهد کرد.

این شرکت به جای صرف هزینه دو برابر برای مواد سازنده پنجره ها و لبه های جداگانه، تمایل دارد تا بر روی مواد قابل انعطافی سرمایه گذاری کند که بتوانند ساختمان ها را به چیزی بیش از صرفاً یک سازه غول پیکر ایستا تبدیل کنند.

آسمان خراش 5 کیلومتری

به گفته Arconic، آسمان خراش های ساخته شده از مواد چاپ شده سه بعدی می توانند بیش از ۳ مایل در آسمان کشیده و منبسط شوند.
برخی از طرح های دیگر آینده نگرانه شرکت Arconic شامل اتومبیل های پرنده، بدنه مافوق سبک برای اتومبیل و بال های ایرودینامیک برای هواپیما است.
در عین حال، این شرکت همچنان برای کنار زدن محدودیت های ظاهری و کاربردی آسمان خراش های دوران مدرن فعالیت می کند. مَک کِلری می گوید، به لطف چاپ سه بعدی، بسیاری از سازه هایی که در حال حاضر قابل اجرا و عملی نیستند می توانند در برابر بادهای شدید و شرایط خاص آب و هوایی مقاومت کنند.
او می گوید، “ما به دنبال بهینه کردن موادی هستیم که قابل چاپ سه بعدی باشند تا گزینه های بیشتری را در اختیار طراحان و معماران قرار دهند.”

کلیک

[the_ad id=”1833″]

[the_ad id=”1836″]

[useful_banner_manager banners=33 count=1]

[useful_banner_manager banners=34 count=1]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *