ارباب حلقه ها؛ بازیگران فیلم ((ارباب حلقه ها)) پس از گذشت 15 سال

بدون شک یکی از بهترین فیلم های ساخته شده در طول تاریخ، سه گانه «ارباب حلقه ها» است.

 ارباب حلقه ها؛ بازیگران فیلم ((ارباب حلقه ها)) پس از گذشت ۱۵ سال

به گزارش ” آبرنگ “ ، تا به حال آثار سینمایی بسیار زیادی در سراسر جهان به نمایش درآمده اند. برخی از آن ها به قدری زیبا و ماندگار بوده اند که هنوز هم بعد از سال ها از آن ها یاد می شود. با این وجود فیلم های بسیار کمی دارای این ویژگی هستند. بدون شک یکی از بهترین فیلم های ساخته شده در طول تاریخ، سه گانه «ارباب حلقه ها» است.

این اثر سینمایی با جلوه های ویژه خیره کننده خود و کارگردانی هوشمندانه پیتر جکسون، توانست یکی از بهترین ساخته های تاریخ سینما لقب بگیرد و فروشی شگفت انگیز را تجربه کند. ارباب حلقه ها به قدری حرفه ای و خوب ساخته شده است که هنوز هم می توانیم بدون آن که خسته شویم، ساعت ها به تماشای آن بنشینیم.

یکی از نقاط قوت ارباب حلقه ها، بازی های بسیار خوب هنرپیشه های این فیلم است که نظر هر کسی را به خود جلب می کند. اکنون ۱۵ سال از اکران سری اول آن می گذرد و بسیاری از افراد تغییر کرده اند. ما قصد داریم بازیگران ارباب حلقه ها را بعد از گذشت چند سال از نقش آفرینی، مورد بررسی قرار دهیم. تا پایان همراه باشید.

 

فرودو (الیجا وود)

 

p1

او چندان به بازیگری نمی پردازد و بیشتر صدا پیشگی را دنبال می کند. وی در این زمینه یک شرکت نیز تاسیس کرده است. یکی از بهترین آثار او بعد از سه گانه ارباب حلقه ها، ایفای نقش در فیلم «درخشش ابدی یک ذهن پاک» به شمار می رود.

لگولاس (اورلاندو بلوم)

 

p2

او قبل از آن که نقش یک الف را در این فیلم بازی کند، هنرپیشه ای گم نام محسوب می شد. بلوم چند سال بعد در فیلم های دزدان دریایی کارائیب نیز شرکت کرد و توانست به موفقیت زیادی دست یابد.

گندالف (ایان مک گلن)

 

pic3

وی نخستین کارهای خود را در دهه ۱۹۷۰ میلادی ارائه داد و توانست دو دهه بعد به شهرت دست پیدا کند. او در فیلم های «راسپوتین» و سری فیلم های «مردان ایکس» خوش درخشید. مک گلن در سال ۱۹۸۹ توسط ملکه انگلیس به مقام شوالیه مفتخر شد.

آراگورن (ویگو مورتنسن)

 

pic4

او علاوه بر فعالیت در زمینه بازیگری، در کارهایی مانند عکاسی، شعر و موسیقی نیز تخصص دارد. انتشاراتی که او تاسیس کرده، نوشته های افراد نه چندان مشهور را به چاپ می رساند. وی نشان شوالیه پرچم دانمارک را نیز دریافت کرده است.

آروِن (لیو تایلر)

 

pic5

وی قبل از ایفای مهم ترین نقش دوران بازیگری اش در ارباب حلقه ها، در آثار زیادی شرکت کرده و به موفقیت هایی نیز دست یافته بود. این بازیگر اکنون سه فرزند دارد و به عنوان تهیه کننده فعالیت می کند.

سم وایز گمجی (شان آستین)

 

pi6

با وجود آن که وی در فیلم های زیادی حضور داشته، اما نقش سم در ارباب حلقه ها همچنان موفق ترین کار او به شمار می رود. وی در سال ۲۰۰۴ به کمک جوزف لیدن، کتابی به نام «آن ها باز هم برگشته اند: داستان یک بازیگر» را به رشته تحریر درآورد. آستین در آن از تجربیات و ماجراهای خود در فیلم ارباب حلقه ها سخن گفته بود.

مِری (دامینیک مانهن)

 

pi7

جالب است بدانید که او همراه با بازیگر کنار خود یعنی بیلی بوید، در نوشتن فیلم نامه ارباب حلقه ها دست داشته است. وی همچنین به خاطر نقش چارلی در سریال «گمشده» شهرت زیادی دارد.

پیپین (بیلی بوید)

 

pi8

وی به خاطر توانایی هایش در خوانندگی، نواختن گیتار و اجرای درام مشهور است. آهنگ «لبه شب» در فیلم بازگشت پادشاه، توسط او نوشته شده بود. بوید رابطه خوبی با مانهن دارد و به عنوان اسپانسر تئاتر جوانان و گروه کُر جوانان اسکاتلند فعالیت می کند.

برومیر (شان بین)

pi9

شان در زمان خودش بازیگر سرشناسی بود و سپس برای بازی در فیلم ارباب حلقه ها به پروژه پیتر جکسون دعوت شد. ایفای نقش او بسیار خوب بود و باعث شده که وی در آثاری مانند «تروی»، «تپه خاموش» و سریال «بازی تاج و تخت» نیز شرکت داشته باشد. او همچنین از دانشگاه شفیلد در رشته ادبیات انگلیسی مدرک دکتری دریافت کرده است.

ایووین (میراندا اتو)

 

pi10

وی در فیلم های دیگری نیز به ایفای نقش پرداخته که چندان موفق نبوده اند. او در سال ۲۰۱۴ فیلم «من، فرانکشتاین» را بازی کرد.

بیلبو بگینز (ایان هولم)

pi11

وی نخستین فیلم خود را در سال ۱۹۵۸ بازی کرده است. او تا کنون ۱۱۰ نقش را ایفا نموده و در آثاری مانند «راهزنان زمان» شرکت داشته است. وی توانسته مقام شوالیه را نیز دریافت کند.

گالادریل (کیت بلانشت)

 

pi12

او تا کنون در بیش از ۴۰ فیلم و ۲۰ تئاتر بازی کرده و توانسته خودش را به عنوان یک هنرپیشه سرشناس مطرح کند. در سال ۲۰۰۹ تمبرهایی در کشور استرالیا منتشر شد که تصویر ۴ بازیگر برنده اسکار این کشور بر روی آن نقش بسته بود. کیت نیز کنار آن ها قرار داشت.

الروند (هوگو ویوینگ)

 

pi14

او علاوه بر بازیِ نقش رهبر الف ها در ارباب حلقه ها، به عنوان مامور اسمیت در سه گانه ماتریکس نیز خوش درخشیده است.

تئودن (برنارد هیل)

 

pic13

وی به خاطر نقش ماندگار خود به عنوان کاپیتان کشتی تایتانیک و همچنین عملکرد خیره کننده اش در ایفای نقش تئودن، توانسته به محبوبیت زیادی دست یابد. او تنها بازیگری است که توانسته در هر دو اثری که ۱۱ اسکار برده اند، شرکت داشته باشد.

گیملی (جان ریس-دیویس)

 

pic15

وی در دوران بازیگری خود نقش های جالب بسیاری را بازی کرده است. شرکت در مجموعه های «باب اسفنجی»، «Sliders» و فیلم های ایندیانا جونز، از جمله شاخص ترین کارهای او به شمار می روند.

گالوم (اندی سرکیس)

 

pic16

بازی در «ظهور سیاره میمون ها»، «کینگ کونگ» و بسیاری از آثار این چنینی دیگر، در کارنامه وی دیده می شود. او در فیلم های «سفر غیر منتظره یک هابیت» و «نبرد پنج ارتش» علاوه بر ایفای نقش، وظیفه یک کارگردان را نیز بر عهده داشت.

منبع : صبا

 


[maxbutton id="4"][maxbutton id="5"][maxbutton id="8"]

[useful_banner_manager banners=9 count=1]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *