استفاده از کلاغ برای جمع آوری فیلترهای سیگار از سطح شهر!

یک استارت آپ دستگاهی به نام جعبه کلاغ ساخته است که به این پرنده های آموزش می دهد تا ته سیگارها را از سطح شهر جمع‌آوری کنند.


گاهی اوقات ایده های جدید به نظر بسیار مسخره می رسند، اما کافی است تا کمی بیشتر در موردشان بدانید تا به آنها علاقه‌مند شوید.

یک استارت آپ در جشنواره نوآوری Accenture هلند ایده ای مطرح کرده است که طی آن یک ماشین هوشمند کلاغ ها را برای جمع آوری ته سیگار از سطح شهر آموزش می دهد.

روبن وندر ولاتون و باب اسپیک زمانی این ایده به ذهنشان رسید که در اطراف پارک در آمستردام متوجه ته سیگارهای بسیاری شدند.

آنها برای حل این مشکل شروع به ایده پردازی کردند و اولین چیزی که به ذهنشان رسید استفاده از ربات ها بود اما مسلما ربات ها کار دشواری برای جمع آوری این فیلترهای سیگار از میان چرخ های ماشین ها و دوچرخه ها داشتند، پس آنها به فکر پرندگان افتادند.

روبن در این خصوص گفت: ابتدا به کبوترها فکر کردیم که به نظر بسیار عالی می آمد چرا که تعداد زیادی از آنها در شهر زندگی می کنند، اما بعد با یک جستجوی ساده متوجه شدیم که این پرندگان باهوش نیستند و آموزش آنها سخت است.

وی افزود: خوشبختانه پرنده دیگری در کنار انسان در شهرها زندگی می کند که دارای توانایی حل مسئله و یادگیری مستقل است. حتما می دانید که من دارم در مورد کلاغ ها صحبت می کنم. کلاغ ها در حال حاضر در بین گونه های هوشمند این سیاره قرار دارند و می توان هوش آنها را برابر با شامپانزه ها دانست. به خاطر درک آنها از علیت، کلاغ ها می توانند مفهوم سازی کنند، از ابزارها استفاده کنند، بازی کنند، از یکدیگر یاد بگیرند و حتی می توانند به انسان ها کمک کنند. جالب است بدانید برخی از انواع کلاغ ها حتی می توانند بشمارند.

جاشوا کلین یکی از طراحان جعبه کلاغ در مورد دستگاهی که ساخته است گفت: این یک پروژه متن باز است که اساسا برای آموزش کلاغ طراحی شده است. این دستگاه به طور خودکار به کلاغ ها آموزش می دهد که می توانند در ازای برداشتن شی خاصی از روی زمین و تحویل آن به دستگاه، بادام زمینی دریافت کنند.

وی در خصوص اینکه چرا برای جمع آوری ته سیگار چنین ایده ای را عملیاتی کرده اند، گفت: به اطراف خود نگاه کنید، همه جا آنها را می بینید. نکته مهمی که فراموش شده است آسیب ته سیگارها در تخریب محیط زیست است. ته سیگارها به دلیل داشتن مواد شیمیایی حاصل از سوختن و فلزات سنگین که در داخل سیگار وجود دارد می‌تواند خاک و آب را آلوده کنند.

استفاده از کلاغ برای جمع آوری فیلترهای سیگار از سطح شهر! جعبه کلاغ-2

آمارها نشان می‌دهد که از ۶ تریلیون ته سیگار هر سال دور ریخته می شود که حدود دو سوم آن سبب آلودگی محیط زیست می شود. یعنی تقریبا چهار تریلیون سیگار هر سال باعث آلودگی طبیعت به مواد سرطان زا می شوند. موادی که سالانه سبب مرگ میلیون‌ها پرنده و آبزیان ساکن در تالاب‌ها، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و دریاهای آزاد می‌شوند؛ چرخه شومی که البته در نهایت به انسان هم باز می‌گردد.

به طور خلاصه می توان گفت که فیلترهای سیگار یک تهدید جدی برای محیط زیست محسوب می‌شوند و راه چاره آنها دستگاه جعبه کلاغ است. این جعبه مرحله به مرحله به کلاغ ها آموزش می دهد که می توانند در ازای آوردن ته سیگار غذا دریافت کنند.

منبع : click

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *