امضای تفاهم همکاری میان فدراسیون فوتبال ایران و رومانی

فدراسیون فوتبال ایران و رومانی روز پنجشنبه در تهران تفاهم نامه توسعه همکاری همه جانبه در حوزه فوتبال امضا کردند.

این تفاهم نامه را «رازوان بورلانئو» و «مهدی تاج» روسای فدراسیون های فوتبال دو کشور امضا کردند.

رییس فدراسیون فوتبال رومانی چهارشنبه شب وارد ایران شد و صبح پنجشنبه به همراه «رادو وی سان» دبیر کل فدراسیون فوتبال رومانی از امکانات مرکز تیم های ملی ایران بازدید کرد.

«رازوان بورلانئو» رئیس فدراسیون فوتبال رومانی در حاشیه امضای این تفاهم نامه در گفت و گو با خبرنگاران از امضای این تفاهم نامه ابراز خرسندی کرد و گفت: به فدراسیون فوتبال بابت جایگاه فوتبال ایران در آسیا و صدرنشینی در رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تبریک می گویم.

وی افزود: ایران در فوتسال نیز پیشرفت خوبی داشته و جایگاه بالایی دارد. مردم ایران فوتبالی هستند.

«مهدی تاج» رئیس فدراسیون فوتبال ایران نیز در گفت و گو با خبرنگاران گفت: فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و رومانی با هدف ارتقا روابط به این نتیجه رسیدند که یک تفاهم نامه سرتاسر فوتبالی امضا کنند.

وی افزود:‌ مشترکات زیادی با رومانی داریم. با کشور ارمنستان نیز تفاهم نامه ای امضا کردیم که از امکانات تیم های ملی آن کشور و کمپ های تیم ملی استفاده کنیم.

امضای تفاهم همکاری میان فدراسیون فوتبال ایران و رومانی

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: همکاری درباره توسعه داوری و آموزش مربیگری در دستور کار خواهد بود. کشور رومانی در فوتبال بانوان شرایط خوبی دارد و می تواند به فوتبال بانوان ایران کمک کند. در بحث حق پخش تلویزیونی رومانی توفیقات زیادی داشته است. موضوع آموزشی و پزشکی از بحث های دیگر است. در مجموع می خواهیم تیم ملی رومانی را در تهران داشته باشیم و تیم های ملی ایران در همه رده ها به رومانی بروند.

تاج افزود: ما آکادمی فوتبال را با همکاری فدراسیون فوتبال رومانی و فدراسیون فوتبال ایران دنبال می‌کنیم، همچنین موضوع حامی مالی در بحث تبلیغات محیطی و تلویزیونی یکی دیگر از اهداف ما در امضای این تفاهمنامه است.

وی گفت: فدراسیون فوتبال رومانی سال‌ ها پیش برای چنین کارهایی برنامه ‌ریزی خوبی انجام داده و در حال حاضر از این بابت توسعه یافته است. همچنین برگزاری مسابقات بین‌المللی میان دو کشور و بحث پزشکی، آموزش پزشکی و دانش ‌افزایی مربیان برنامه ‌ریزی کردیم.ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *