با جدیدترین اسکوتر برقی وسپا آشنا شوید

یک سال پیش بود که شرکت ایتالیایی وسپا اعلام کرد تصمیم دارد اسکوتری برقی بسازد، حال این شرکت به وعده خود عمل کرده و از اسکوتر جدید و برقی خود در نمایشگاه ۲۰۱۷ موتورسیکلت میلان رونمایی کرد. وسپا تقریباً تمام اطلاعات این اسکوتر را به اسثتثنای قیمت و زمان عرضه در اختیار هواداران خود قرار داده است، ضمن اینکه کسانی که مایل به خرید این اسکوتر برقی هستند، میتوانند از بهار سال دیگر آن را پیش خرید کنند.

دامنه حرکت وسپا Elettrica در هر بار شارژ، ۱۰۰ کیلومتر (۶۲ مایل) میباشد و همچون اکثر وسیله های نقلیه، بازه حرکت آن بسته به نحوه راندن آن دارد. با این حال، دامنه حرکت آن حدود سه برابر کمتر از اسکوتر Vespa Primavera 50cc است که دامنه حرکت ۱۷۴ مایل را داشته و لقب یکی از مقرون به صرفه ترین اسکوترهای وسپا را یدک میکشد. طبق گفته Piaggio شارژ این اسکوتر چهار ساعت زمان برده و خریداران باید انتظار استفاده حداکثر ۱۰ ساله (یا حدود ۵۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ کیلومتری) را از این اسکوتر داشته باشند.

همچنین ادامه میدهد: “پس از گذراندن ۱۰۰۰ سیکل شارژ توسط اسکوتر، ظرفیت آن همانند روزهای اول نبوده و ۸۰ درصد ظرفیت اولیه خواهد بود.” البته تا کنون هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه باتری آن قابل تعویض میباشد یا خیر در در دسترس نیست. برای کسانی که خواهان راندن وسیله نقلیه خود برای مسافت های بیشتری هستند، وسپا مدل هیبریدی آن را که به یک ژنراتور گازی مجهز بوده و Elettrica X نام دارد را پیشنهاد میکند، این اسکوتر میتواند مسافتی حدود ۲۰۰ کیلومتر (۱۲۴ مایل) را در هر بار استفاده طی کند.

با جدیدترین اسکوتر برقی وسپا Vespa Elettrica آشنا شوید-2

 جدیدترین اسکوتر برقی وسپا

Vespa Elettrica دارای یک نمایشگر ۴٫۳ اینچی TFT بوده که اطلاعاتی همچون سرعت، بازه حرکت و میزان شارژ باتری بر روی آن نمایش داده میشود. همچنین اپلیکیشن در نظر گرفته برای آن، به کاربران اجازه میدهد تا از طریق بلوتوث به اسکوتر متصل شده و اسکوتر اطلاعاتی همچون پیامها و تماسهای دریافتی را بر روی نمایشگر به نمایش بگذارد. این اپلیکیشن میتواند اطلاعات مربوط به اسکوتر همچون مکان آن بر روی نقشه را به خوبی دریافت کند.

Vespa یک کلاه ایمنی که مجهز به بلندگوهای بلوتوث و یک میکروفن بوده را نیز با این اسکوتر عرضه خواهد کرد که به راننده اجازه میدهد “دستیار صوتی تلفن همراه” یا “موسیقی” را کنترل کنند.

با جدیدترین اسکوتر برقی وسپا آشنا شوید-3

محدوده حرکت و قدرت Elettrica قابل مقایسه با اسکوترهای جذابی همچون Gogoro میباشد. لازم به ذکر است که اسکوتر Vespa به اندازه Gogoro ارزان نبوده، اما با این حال در نقاط بیشتری از جهان در دسترس خواهد بود. 

منبع : نت نوشت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *