برج چوبی گلخانه ای به نام ((جنگل سفید)) بزودی در پاریس

بزودی عملیات ساخت و ساز یک برج گلخانه ای  که توسط شرکت ایتالیایی  Stefano  Borei Architetti طراحی شده است، در محله Villiers-sur-Marne در حومه پاریس آغاز خواهد شد.

۲۰۰۰ درخت، نهال و بوته نماهای خارجی، بالکن ها و سقف این برج را خواهند پوشاند و داخل این برج شامل آپارتمانها و دفاتر کار لوکس و فروشگاههای کوچک خواهد بود.

این برج  ۶۰ متری که Forêt Blanche یا جنگل سفید نام گرفته است، دارای پنجره های بزرگی برای استفاده از نور خورشید خواهد بود و بیشتر قسمتهای نمای بیرونی آن از چوب ساخته می شود.

آپارتمانهای دارای بالکن در طبقات بالا و دفاتر کار و فروشگاه ها در طبقات زیرین ساخته خواهند شد.

شرکت طراح برج، امروز از طریق ایمیل به Business Insider گفت: با اینکه هنوز محدوده مشخص زمانی برای پروژه تعیین نشده است اما روند ساخت و ساز طبق نقشه در حال انجام است.

برج چوبی گلخانه ای به نام ((جنگل سفید)) بزودی در پاریس-2

شرکت Stefano  Borei Architetti به استفاده از گیاهان در معماریهایش مشهور است. در ماه ژوئن این شرکت اعلام کرد تا سال ۲۰۲۰ یک شهر جنگلی در لیوژوی چین خواهد ساخت که برجهای آن توسط ۴۰۰۰۰ درخت و بیش از یک میلیون نهال پوشانده خواهند شد.

طراحی این آسمانخراشها شبیه Two-Tower Complex  خواهد بود که توسط Borei در شهر نانچینگ ساخته شده است. پیمانکاران در حال ساخت برجهای Borei بیشتری در شهرهای لوزان سوئیس و اوتریخت هلند هستند.

برج چوبی گلخانه ای به نام ((جنگل سفید)) بزودی در پاریس-3

معماران این پروژه در مقاله ای اینگونه نوشتند: هدف از ساخت این برج این است که استفاده از گیاهان در معماری شهری فقط بخاطر زیبایی نباشد و بتوان بوسیله آنها با پدیده گرمایش زمین مبارزه کرد و همچنین تنوع زیستی را در محیطهای شهری بالاتر برد.

netnevesht

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *