بورگوراد زیبای آلمانی در نمایشگاه خودروی تهران

برند بورگوارد در سال ۱۹۱۹ توسط مهندس و طراح معروف آلمانی یعنی کارل اف‌دبلیو بورگوارد در شهر برمن آلمان تاسیس شد. در این سال، او شروع به ساختن امپراتوری خودرو کرد و در ۵۰ سال توانست به سومین تولیدکننده خودرو در آلمان تبدیل شود.

به گزارش ” آبرنگ ” به نقل از اخبار خودرو ، گروه خودروسازی «بورگوارد» با دو خودروی شاسی‌بلند خود در نمایشگاه خودرو تهران حضور پیدا کرده است تا بتواند با عرضه محصولاتش در بازار ایران خواسته آن دسته از مشتریانی را که به‌دنبال خرید خودروهای پیشرفته اروپایی هستند، برآورده کند.

شرکت « کیان‌ موتور‌ وارنا » به‌عنوان نماینده انحصاری شرکت بورگوارد در ابتدا قصد دارد با عرضه دو محصول شاسی‌بلند این برند به نیاز بخش بزرگی از بازار خودروهای ممتاز کشور پاسخ دهد.

آلمانی‌ها بورگوارد را به‌عنوان معمار صنعت خودروی باکیفیت می‌شناسند. اگر مرسدس‌بنز معیاری برای خودروهای لوکس محسوب و فولکس‌‌واگن آغازگر عصر خودروهای مردمی در آلمان بود، بورگوارد معماری صنعت خودروی آلمان را ارتقا داد.

برند بورگوارد در سال ۱۹۱۹ توسط مهندس و طراح معروف آلمانی یعنی کارل اف‌دبلیو بورگوارد در شهر برمن آلمان تاسیس شد. در این سال، او شروع به ساختن امپراتوری خودرو کرد و در ۵۰ سال توانست به سومین تولیدکننده خودرو در آلمان تبدیل شود. این برند بعد از فولکس‌واگن و اوپل سومین خودروساز پرتیراژ آلمان بود و مرسدس‌بنز بعد از آن، رتبه چهارم را در اختیار داشت.

در آن دوران که برندهای بزرگ و مهمی مثل مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و از بازار محدودی بهره می‌بردند و برای دست یافتن به دیگر بازارهای بالقوه خارج آلمان یا اروپا تلاش نمی‌کردند، کارل بورگوارد به بزرگ‌ترین شهر بندری آلمان یعنی برمن که از امتیازات بالقوه زیادی برخوردار بود، توجه کرد و براین اساس توانست به سرعت خطوط تولید محصولات خود را گسترش دهد.

کارل بورگوارد دیدگاه بازاریابی بسیار خوبی داشت و نسبت به نیازهای مشتریان آگاه بود. براین اساس او توانست برند خود را به بزرگ‌ترین صادرکننده خودروی آلمان تبدیل کند.

بورگوراد زیبای آلمانی در نمایشگاه خودروی تهران

درواقع این یک تصمیم آینده‌نگرانه بود و این شرکت کوچک را مشهور کرد و تا سال ۱۹۳۹ کارل بورگوارد این نابغه خودروساز، که شمال آلمان را تحت کنترل خود داشت، امپراتوری بزرگ خودرو راساخته بود. براین اساس بعضی‌ او را پیش‌قدم خودروی آینده می‌دانستند و برخی دیگر او را نابغه خودروساز قلمداد می‌کردند.

هم‌اکنون بورگوارد با تکنولوژی و دانش روز جهان در تولید خودرو، دو محصول BX7 و BX5 خود را راهی جاده‌های جهانی صنعت خودرو کرده است. این شرکت با دریافت گواهینامه تایید جامع نوع خودرو اروپا (WVTA) عرضه محصولات سری جدید خود را آغاز می‌کند. این گواهینامه بر اساس مقررات کمیسیون اقتصادی اتحادیه اروپا صادر می‌شود، سازگاری با آزمون‌های این سازمان به‌عنوان سخت‌گیرانه‌ترین سیستم بررسی و صدور گواهی کیفیت برای خودروها از ابتدا بخشی از استراتژی توسعه شرکت بورگوارد برای حضور در بازارهای مختلف بوده است

بورگوارد هم‌کلاس بنز بود و محصولات این شرکت به‌دلیل کیفیت برتر و قیمت مناسب در آن دوران رقیب جدی بنز و ب‌ام‌و به حساب می‌آمد. از سال ۱۹۳۳ تا ۱۹۶۱، بورگوارد بیش‌از یک‌میلیون دستگاه وسیله‌نقلیه فروخت و فروش آن همان‌زمان بیش‌از مرسدس بنز و ب‌ام‌و بود، به‌طوری‌که این برند توانست عنوان بالاترین فروش خودرو را در آلمان کسب کند.

بورگوارد براین اساس به باشگاه تولیدکنندگان خودروی میلیونی وارد و به سلطان فروش برندهای اتومبیل‌های لوکس آلمان تبدیل شد. این شرکت در سال ۱۹۵۹ با صادرات ۵/۶۳درصدی از کل حجم صادرات خودروی آلمان توانست به‌عنوان صادرکننده برتر خودرو به اروپا، آمریکای‌شمالی، آمریکای‌جنوبی، آفریقا و آسیا شناخته شود.

این کمپانی با ۲۳هزار پرسنل یکی‌از مهم‌ترین کارخانجات صنعتی آلمان به‌حساب می‌آمد و تا سال ۱۹۶۱ به تولید خودرو ادامه داد. گروه صنعتی بورگوارد حالا بعد از چند دهه تغییر مسیر، بار دیگر برای تولید خودرو به زادگاهش یعنی برمن بازگشته است.

حضور دوباره‌اش به معنی این است که خودروهای لوکس غیرقابل دسترس نیستند بلکه آرزویی قابل‌تحقق هستند. در‌حال‌حاضر این شرکت براساس استراتژی گذشته‌اش در حال گسترش خطوط تولید و صادرات محصولاتش به بازارهای هدف است.

هسته مرکزی استراتژی این کمپانی در صنعت خودرو، تولید خودروهایی با طراحی متمایز، اصیل و قیمت رقابتی برای بخش بزرگی از مشتریان خودرو در جهان است.

در عین حال این خودروساز آلمانی همواره‌بر دو عنصر اساسی یعنی تولید نوآورانه و تکنولوژیک توجه دارد. این برند از طریق توجه خاص به دو بعد تکنولوژی و طراحی از یک سو و بهینه‌سازی قیمت تمام‌شده محصولات از سوی دیگر، به این مهم دست یافت.

در آن دوره بورگوارد توانست با بهره‌گیری از پتانسیل تقاضای بازارهای صادراتی و بالا بردن تیراژ تولید سطح جدیدی از ترکیب کیفیت و قیمت را در بازار خودروی اروپا تعریف کند. چنین سیاستی، این شرکت را تبدیل به اولین خودروساز آلمانی کرد که در مجموع یک‌میلیون خودرو به فروش رسانده بود.

درواقع این شرکت موفق شده بود در مسابقات اتومبیلرانی به رقیبی سرسخت برای پورشه تبدیل شود و در بازار خودروهای شهری به تیراژی بالاتر از بنز و ب‌ام‌و دست یابد.

ایده موفق بورگوارد در گذشته تولید خودروهایی با تکنولوژی برتر و طراحی متفاوت و زیبا بوده اما حالا بعد از نیم‌قرن برای تحقق همان هدف دوباره پا به عرصه خودروسازی گذاشته است؛ عرصه هنر طراحی و مهندسی آلمان به تعداد وسیع‌تری از مردم جهان. این شرکت برای ورود به عرصه رقابت با دیگر خودروسازان از سال ۲۰۰۸ همکاری خود با سه مرکز تحقیقاتی معتبر را آغاز کرده است.

قطعات به‌کار رفته در این خودروها ساخت شرکت بوش آلمان هستند و بهترین طراحان خودروهای لوکس جهان طراحی اتاق و بدنه آن را بر عهده داشته‌اند.

بورگوراد زیبای آلمانی در نمایشگاه خودروی تهران

دکتر تیلو شویرز، مدیر توسعه گروه بورگوارد گفته است «خودروهای جدید این شرکت نه‌تنها از فناوری پیشرفته‌ای برخوردارند بلکه تمام مراحل طراحی و تولید آنها به‌صورت بسیار دقیق مورد آزمون قرار می‌گیرد. اکنون این موضوع با دریافت گواهینامه تایید جامع نوع خودروهای اروپا (WVTA) که یکی از جامع‌ترین آزمون‌ها برای خودروها در سطح جهان به‌شمار می‌رود و ضمانت قابل‌اعتمادی برای کیفیت خودرو بوده، مورد تایید قرار گرفته است».

تکنولوژی به‌کاررفته در تاسیسات تولید نسل جدید خودروهای این کمپانی برمبنای استفاده از هوش مصنوعی در ماشین‌آلات خطوط تولید است و اولین خروجی‌های آن با کمک مهندسان و طراحان پورشه و بوش تولید شده است و در اواخر سال ۲۰۱۷ وارد بازارهای خاورمیانه می‌شود.

ازآنجاکه بازار خودروی ایران نیز یکی از مهم‌ترین بازارهایی است که بورگوارد شرایط حضور خود در آن را فراهم کرده، بنابراین «کیان‌موتور‌وارنا» به‌عنوان نماینده انحصاری بورگوارد، با حضور در نمایشگاه خودرو تهران محصولات این شرکت را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

این نمایندگی قصد دارد با عرضه چنین محصولاتی تجربه لذت‌بخشی از سواری با یک خودروی اصیل آلمانی را به مشتریان ایرانی ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *