تاکیتا T-Cruise ، موتور سیکلت برقی ایتالیایی رونمایی شد + تصاویر

تاکیتا T-Cruise در نمایشگاه AIMExpo 2017 در کلومبوس ایالت اوهایوی آمریکا به طور رسمی به عنوان اولین موتورسیکلت کروزر برقی تاکیتا رونمایی شد. این موتورسیکلت با امکانات و باتری‌های متنوعی به بازار عرضه خواهد شد که می‌تواند قیمت آن را از ارزان تا گران تغییر دهد. 

در نمایشگاه بین المللی موتورسیکلت آمریکای امسال بسیاری از شرکت‌ها از مدل جدیدی رونمایی نکردند و گویا اکثر سازندگان موتورسیکلت تصمیم گرفته اند تا رونمایی از مدل‌های جدید خد را به نمایشگاه توکیو در اواخر پائیز و یا به نمایشگاه سالانه‌ی EICMA در ایتالیا موکول کنند.  با این حال، موتورسیکلت ساز ایتالیایی با توجه به بازار هدف خود تصمیم گرفت تا محصول برقی خود را در آمریکا رونمایی کند و البته آمریکا اولین بازاری نیز خواهد بود که این موتورسیکلت را دریافت خواهد کرد. 

شرکت ایتالیایی تاکیتا از نخستین موتورسیکلت کروزر تمام برقی خود در نمایشگاه AIMExpo  سال ۲۰۱۷ رونمایی کرد. 

تاکیتا T-Cruise ، موتور سیکلت برقی ایتالیایی رونمایی شد .1

همانطور که در تصاویر مشخص است، T-Cruise در کلاس موتورهای کروزر قرار دارد و طراحی ظاهری آن به محصولات سبک‌وزن هارلی دیویدسن شبیه است. برای قوای محرک این موتورسیکلت از یک پیشرانه‌ی برقی خنک شونده با مایع استفاده شده است که می‌تواند ۴۰ اسب بخار قدرت و ۷۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. 

برقی بودن T-Cruise این امکان را برای راکب فراهم کرده است که از بین دو حالت مختلف رانندگی اکونومی و اسپرت هر کدام را که نیاز داشته باشد انتخاب کند. انتقال نیرو نیز در T-Cruise با استفاده از یک جعبه دنده‌ی ۵ سرعته انجام می‌شود که به دنده‌ی عقب نیز مجهز است. نمونه‌ی رونمایی شده از این موتورسیکلت برای انتقال نیرو به چرخ عقب از زنجیر بهره می‌برد اما در وبسایت شرکت سازنده قید شده است که برای انتقال نیرو می‌توان از  تسمه نیز استفاده کرد که انتخاب آن به صورت یک آپشن برای خریدار امکان پذیر است. 

صندلی T-Cruise از جنس چرم است که با دست دوخته شده است و جاپایی‌های آن را نیز می‌توان در سه وضعیت مختلف تنظیم کرد و قابلیت حرکت طولی را دارند تا افراد با قدهای مختلف بتوانند به راحتی سوار آن شوند. 

تاکیتا T-Cruise ، موتور سیکلت برقی ایتالیایی رونمایی شد .2

تاکیتا این موتورسیکلت را با چندین نوع باتری که همگی آن‌ها ۱۲۰ ولتی و از نوع لیتیوم پلیمری هستند به خریداران خود عرضه می‌کند. ارزان‌ترین پک باتری، یک باتری با ظرفیت ۷.۵ کیلووات ساعت است که می‌تواند حداکثر شعاع حرکتی ۸۱ کیلومتر را برای T-Cruise فراهم کند. دومین پک باتری ۱۵ کیلووات ساعت ظرفیت دارد که با آن می‌توان مسافت ۱۴۹ کیلومتر را پیمود. بزرگ‌ترین باتری دارای ۲۷ کیلووات ساعت ظرفیت است که شعاع حرکتی T-Cruise را به ۲۷۰ کیلومتر می‌رساند. 

بسته به نوع پک باتری انتخابی نیز زمان شارژ باتری‌ها بین ۲ تا ۷ ساعت متغیر است که البت این عدد مربوط به شارژ کردن با کمک پریز معمولی خانگی است، اما امکان سفارش سیستم شارژ سریع نیز وجود دارد که در کدت ۴۰ دقیقه می‌تواند ۸۰ درصد باتری را پر کند. 

بازار اصلی اینگونه موتورسیکلت‌ها آمریکا است و دلیل اینکه تاکیتا دست به طراحی یک موتورسیکلت کروزر زده نیز همین است با این وجود اخباری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد تاکیتا به دنبال طراحی و ساخت نسخه‌ی رالی این موتورسیکلت نیز است که دارای چرخ جلوی ۱۹ اینچی و شعاع حرکتی ۱۸۰ کیلومتر است و ارتافع صندلی آن نیز کم‌تر از مدل فعلی است.

تاکیتا T-Cruise ، موتور سیکلت برقی ایتالیایی رونمایی شد .3

دوشاخ جلوی T-Cruise از نوع غیر تنظیم شونده با طول ۴۱ میلیمتری است که بر روی آن دو عدد کمک فنر ضربه گیر با میزان بازی ۶۵ میلیمتری سوار شده اند. برای متوقف کردن این موتورسیکلت نیز از سیستم ترمز ساخت برمبو استفاده شده است که در جلو و عقب از نوع دیسکی است. قطر دیسک ترمز در چرخ جلو ۲۸۰ میلیمتر و در چرخ عقب ۲۴۰ میلیمتر است ضمن اینکه T-Cruise به سیستم بازیابی انرژی ترمز نیز مجهز است و می‌تواند در هنگام ترمز کردن باتری‌های خود را شارژ کند. وزن این موتورسیکلت نیز اعلام نشده است اما با توجه به نوع باتری سفارشی، وزن آن می‌تواند متغیر باشد.

تاکیتا T-Cruise ، موتور سیکلت برقی ایتالیایی رونمایی شد .4

با توجه به اینکه این موتورسیکلت دارای باتری‌های مختلفی است قیمت آن نیز در مدل‌های مختلف فرق می‌کند. ارزان‌ترین مدل تی کروز که باتری ۷.۵ کیلووات ساعتی دارد ۱۰ هزار و ۹۹۹ دلار قیمت دارد و برای مدل ۱۵ کیلووات ساعتی باید ۴ هزار دلار بیشتر پرداخت کنید. گران‌ترین مدل نیز که دارای باتری ۲۷ کیلووات ساعتی است نیز ۲۷ هزار و ۹۹۹ دلار قیمت دارد. 

به احتمال بسیار زیاد، T-Cruise از ماه ژانویه‌ی ۲۰۱۸ به بازار عرضه خواهد شد.

منبع
 NEWATLAS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *