توماس بیکر و یارانش در روستای Nabutautau خورده شدند

در اتفاقات عجیب و مرموز و کشف نشده تاریخ، هنوز اتفاقاتی هست که شک و حیرت همگان را برانگیخته و عده ای همچنان به دنبال کشف حقایق در مورد آنها هستند .

یکی از این اتفاقات وحشتناک و مرموز تاریخی مربوط به جزیره ای در فیجی ست. فیجی کشور یا بهتر است بگوییم جزیره ای کوچک در دل اقیانوس آرام است.

از نظر تاریخی مردم اروپا معمولا از دیرباز ، از سفر به جزایر فیجی اجتناب می کردند زیرا ناشناخته و بسیار خوفناک و مرموز بود و هیچکس جرات و جسارت کشف حقایق این جزیزه را نداشت.

توماس بیکر و یارانش در روستای Nabutautau خورده شدند

اما سالها قبل در 1859 میلادی محققی به نام (( توماس بیکر ))  ( Thomas Baker  ) به همراه چندین نفر از همراهانش ( هفت نفر ) به فیجی و به جزایر کانیبال ( جزایر آدمخوارها ) برای انجام تحقیقات نقل مکان کرد.

توماس بیکر و یارانش در روستای Nabutautau خورده شدند

آنها 8 سال یعنی تا 1867 تقریبا در امان بودند و به تحقیقات خود می پرداختند اما یک اشتباه بزرگ آنها را به دام انداخت .

در همین سال بود که توماس بیکر این “متدیست” ماجراجو به عمق اصلی ترین جزیره و به روستای نابوتائوتائو  ( Nabutautau ) که همگی آدمخوار بودند وارد شد و برای ملاقات با رئیس محلی قبیله اقدام کرد.

بنابر اخبار جسته گریخته و مختلف، در این ملاقات توماس بیکر و همراهانش، اقدام به دعوت قبیله و رئیسش به مسیحیت یا چیزی شبیه این کردند اما ظاهرا در حین صحبت و مذاکره، دست بیکر به سر یا به موهای رئیس قبیله برخورد کرده! و آنها طبق آئین و رسوم قبایل خود، این عمل بیکر را توهینی بزرگ قلمداد کرده اند!

توماس بیکر و یارانش در روستای Nabutautau خورده شدند

نتیجه این کنجکاوی توماس بیکر محقق و 7 نفر از همراهانش در سفر به فیجی و جزایر کانیبال و رفتن به روستای (( نابوتائوتائو )) چیزی نبود جز خورده شدن توسط افراد همان روستا.

آنها توماس بیکر و یارانش را خوردند چون معتقد بودند توهین بزرگی به آنها و قبیله شان شده.

این موضوع و خاطره آن حتی تا همین چند سال قبل هم در اذهان مردم فیجی باقی مانده بود به گونه ای که مردم فیجی معتقد بودند این عمل توماس بیکر و همراهانش باعث نفرینی شد که تا قرن 21 هم دامنگیرشان بوده و بیش از 11 نسل بعد از آن حادثه را تحت تاثیر قرار داده.

توماس بیکر و یارانش در روستای Nabutautau خورده شدند

در ادامۀ این موضوع عجیبی که حدودا 12 قرن در ذهن مردم فیجی باقیمانده بود، چند سال قبل مراسمی برای رفع طلسم و نابودی آن برگزار شد تا خیال مردم فیجی و قبایل آدمخوارش راحت شود!

ترجمه و گردآوری : Xmarmooz

منابع خارجی : listverse

jonahvatunigere

wikipedia

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *