تویوتا در صدر فهرست قابل اعتمادترین خودروهای جهان

بعد از انتشار لیست با اعتمادترین برندهای خودرویی توسط Consumer Reports، این نشریه در گزارشی جداگانه وارد جزییات شده و با اعتمادترین و کم اعتمادترین اتومبیل های هر سگمنت را نیز معرفی کرده است.

 

برای مشخص شدن برترین های هر کلاس، این نشریه به تحقیق از 500 هزار مخاطب نسخه دیجیتالی خود که دارای خودروهای مختلفی بودند پرداخته و بر اساس 17 فاکتور اتومبیل ها را مورد ارزیابی قرار داده است.

این فاکتورها شامل ایرادات کوچک و بزرگی مثل صدای آزاردهنده ترمز، شکستگی تزیینات داخلی،  مشکل در جعبه دنده بدون سرویس وارانتی و مشکلات مرتبط با سیستم چهار چرخ متحرک می شود.

نگاهی گذرا به لیست منتشر شده باز نشان می دهد که خودروهای آسیایی – مخصوصا مدل های مختلف تویوتا – مشکلات کمتری در مقایسه با محصولات آمریکایی و اروپایی دارند.

از بین 14 سگمنت بررسی شده، 9 نماینده از گروه تویوتا (تویوتا و لکسوس) به عنوان قابل اعتمادترین خودرو دست یافته اند که رقمی در خور تحسین است.

toyota-could-have-as-many-as-30-cars-in-its-us-lineup-by-next-year

 

حضور دو نماینده از کره در این بخش نیز در نوع خود جالب توجه است. در طرف مقابل و در ستون کم اعتمادترین ها نام 12 اتومبیل آمریکایی دیده می شود که برخی از آنها جزو معروف ترین های کلاس خود هستند.

mustang-92

 

کمی به هایلایت های این لیست می پردازیم. در بخش اتومبیل های سایز متوسط (Midsized Cars) کیا اپتیما که با نسل چهارم خود سر و صدای زیادی به پا کرده، به عنوان با اعتمادترین خودرو دست یافته است. در نقطه مقابل کرایسلر 200 در جلب رضایت مالکین خود موفق نبوده و کم اعتمادترین اتومبیل کلاس انتخاب شده است.

2016-Kia-Optima-SXL

 

در بخش اتومبیل های بزرگ (Large Cars) خودروی نام آشنای ایرانیان یعنی هیوندای آزرا قابل اعتمادترین شناخته شده و عنوان کم اعتمادترین به سدان آمریکایی داج چارجر رسیده است.

اما یکی از انتخاب های تعجب برانگیز در این لیست به بخش خودروهای لوکس سایز متوسط یا بزرگ (Luxury Midsized/Large Cars) مربوط می شود؛ جایی که در آن بر خلاف انتظار مرسدس S کلاس نه به عنوان با اعتمادترین بلکه کم اعتمادترین خودروی کلاس خود شناخته شده است. اینفینتی Q70 در این کلاس توانسته بیشترین میزان اعتماد را جلب کند.

2016-infiniti-q70s-sedan-28

در کلاس خودروهای اسپرت، فورد موستانگ که یکی از معروف ترین مدلهاست کمترین میزان اعتماد را به خود اختصاص داده و لکسوس RC با اعتمادترین گزینه انتخاب شده است.

بخش هایی که در آنها نمایندگانی غیر آسیایی به عنوان قابل اعتمادترین دست یافته اند، کلاس خودروهای شاسی بلند بزرگ (Large SUVs) و شاسی بلندهای کامپکت (Luxury Compact SUVs) است که این عناوین به ترتیب به فورد اکسپدیشن و مرسدس بنز GLC اعطا شده است.

در ادامه می توانید فهرست کامل بهترین و بدترین خودرو ها در زمینه جلب نظر مشتریان را مشاهده کنید.

consumer-reports-best-worst-cars-2016_1

خودروهای ساخت تویوتا همواره به استهلاک پایین و بی دردسر بودن در طول حیات خود معروف بوده اند، ارزیابی Consumer Reports  بار دیگر مهر تاییدی پررنگ بر این باور عمومی می زند.

البته اضافه شدن کره ای ها به لیست هایی از این دست می تواند صمن معنادار بودن، حسرت زیادی را برای ما در پی داشته باشد. چند سال بعد پای چینی ها نیز به لیست های مختلف باز خواهد شد و ما همچنان درگیر تعداد ستاره های کیفی پراید و وانت نیسان خواهیم بود.

consumerreports
digiato
[the_ad id=”1833″]
[the_ad id=”1836″]
[useful_banner_manager banners=33 count=1]
[useful_banner_manager banners=34 count=1]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *