تکذیب فروش گلکسی نوت 7 ریفر توسط سامسونگ

تکذیب فروش گلکسی نوت 7 ریفر : پس از انفجارهای گلکسی نوت ۷ و جمع آوری این گوشی از بازار طی فراخوان دوم و در نهایت توقف تولید، عنوان شد که سامسونگ قصد دارد نسخه رفرش یا ریفربیشد این گوشی را دوباره به بازارهای در حال توسعه عرضه کند، در چند روز گذشته این خبرها دوباره قوت گرفت تا در نهایت سامسونگ را به واکنش واداشت.

به نقل از جی اس ام،  پس از انفجارهای گلکسی نوت ۷ و جمع آوری این گوشی از بازار طی فراخوان دوم و در نهایت توقف تولید، عنوان شد که سامسونگ قصد دارد نسخه رفرش یا ریفربیشد این گوشی را دوباره به بازارهای در حال توسعه عرضه کند، در چند روز گذشته این خبرها دوباره قوت گرفت تا در نهایت سامسونگ را به واکنش واداشت.

احتمالا و بر خلاف پیش‌ بینی‌های اولیه که پس از دومین فراخوان جمع آوری گلکسی نوت ۷ و توقف تولید زود هنگام آن صورت گرفته بود، سامسونگ ضرر مالی بسیار بزرگی را متحمل نشده است. مدیریت کره‌ای‌ها باعث شد تا بتوانند در فصل پایانی سال ۲۰۱۶ سود مناسبی داشته باشند. گرچه این سود نسبت به فصل پیشین آن با کاهش مواجه شد، اما اوضاع کاملا با پیش بینی‌های منفی مطابق نبود. از طرفی این ضرر مالی هنوز جبران نشده است.

تعداد دو میلیون ( یا شاید بیشتر) گلکسی نوت ۷ جمع آوری شده در حال حاضر در گوشه‌ای انبار شده و در منتظرند تا معدوم شوند. اما طبق شایعاتی که مدتی قبل منتشر شده بود، سامسونگ قصد دارد نسخه ریفربیشد این گوشی‌ها را دوباره به بازار عرضه کند، این خبر در چند روز گذشته قوت گرفت و اعلام شد بار دیگر گلکسی نوت ۷ ریفربیشد با ظرفیت  باتری کمتر در بازارهای در حال توسعه مانند هند عرضه می‌شود.

تکذیب فروش گلکسی نوت 7 ریفر 

با این کار، سامسونگ نه تنها هزینه از بین بردن بیش از دو میلیون گلکسی نوت ۷ را متحمل نمی‌شود، بلکه می‌تواند دوباره فبلت خود را روانه بازار و بخشی از ضرر مالی ناشی از فراخوان‌های این مدل را جبران کند. اما اگر برای بار سوم اتفاق یا انفجار دیگری رخ دهد، می‌تواند به اعتبار غول کره‌ای لطمه بزرگ‌تری بزند و در نتیجه زیان مالی بیشتری به بار آورد.

بنابراین سامسونگ عطای این ریسک را به لقایش بخشید و به طور قطعی به شایعات پایان داد؛ کره‌ای‌ها به طور رسمی اعلام کردند «خبر تصمیم سامسونگ برای عرضه گلکسی نوت ۷ ریفر بیشد در هند کاملا بی‌اساس است». بنابراین بازارهای کوچک‌تر هم از همین قاعده پیروی خواهند کرد و در نهایت داستان گلکسی نوت ۷ برای همیشه پایان می‌یابد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *