خودروی جدید فرمول یک مرسدس W08 EQ Power+

W08 EQ Power+ : رونمایی از خودروهای فرمول یک فصل ۲۰۱۷ همچنان ادامه یافته و به‌تازگی مدل مرسدس-اِی‌ام‌جی W08 EQ Power+ معرفی شده است؛ خودرویی که ردبول، فراری، ویلیامز و تقریباً همه، به‌ دنبال شکست‌دادن آن هستند. البته به لطف تغییرات قابل‌توجه در قوانین، طراحی خودروهای فرمول یک امسال بسیار متفاوت‌تر از چیزی است که به مرسدس کمک کرد که قهرمانی سازندگان ۲۰۱۶ را با قاطعیت از آنِ خود کند.

w08-eq-power-01

تنها ۱۷ درصد از قطعات W08 EQ Power+ با خودروی برنده مسابقات سال قبل مشترک است. در همین حال، برای پیشرانه باز هم از یک موتور توربوی 1.6 لیتری V6 استفاده شده که بازنگری‌های زیادی در مورد آن انجام شده است. بزرگترین تغییرات در بدنه دیده می‌شوند؛ جایی که یک قامت عریض‌تر در کنار عرض بیشتر تایرها و برخی ابزارهای آئرودینامیک استفاده شده‌اند. در نهایت، خودرویی تولید شده که می‌تواند در پیچ‌ها تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت، سریعتر از گذشتگانش حرکت کند. نکته جالب‌توجه در مورد این خودرو این است که به گفته مرسدس، بخش پیشرانه سنگین‌تر از قبل شده تا بتواند بارهای اضافی از نیروی داون‌فورس بالاتر در کیت آئرودینامیکی بدنه را خنثی کند.

w08-eq-power

خودروی جدید فرمول یک مرسدس

نکته قابل‌توجه دیگر، عنوان EQ در نام این مدل فرمول یک مرسدس است؛ عنوانی که به برند جدید زیرشاخه مرسدس‌بنز در زمینه تکنولوژی‌های الکتریکی و هیبریدی اشاره دارد.

mercedes-w08-eq-power
پس از کناره‌گیری شوک‌آور نیکو رزبرگ، راننده قهرمان ۲۰۱۶، مرسدس تصمیم گرفت که والتری بوتاس را به تیمش در کنار لوییس همیلتون اضافه کند.

mercedes-w08-eq-power-04

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *