ربات جنگی غول پیکر کلاشنیکف Controlled Bipedal Walker رونمایی شد

ربات جنگی غول پیکر کلاشنیکف در نمایشگاه دفاعی آرمی-2018 مسکو رونمایی شد.

سال هاست بسیاری از کمپانی ها و تولیدکنندگان بزرگ و برتر صنایع نظامی، در آرزوی تولید ربات های جنگجوی واقعی هستند و هر کدام در تلاشند تا مبارزترین ربات جنگجو را تولید کنند. در سال های گدشته چندین کمپانی اقداماتی انجام داده اند اما امسال «کلاشنیکف» روسیه غوغا کرد!

کلاشنیکف اخیراً در نمایشگاه صنایع و ادوات نظامی «آرمی-2018» که در مسکو برگزار شد، از یک محصول غول پیکر و رباتِ واقعاً دیدنی به نام «واکر دوپای کنترلی» ( Controlled Bipedal Walker ) رونمایی کرد که توجه و تعجب تمامی رسانه ها جهان را در پی داشت.

ربات جنگی غول پیکر کلاشنیکف Controlled Bipedal Walker رونمایی شد -1

به چنین دستگاه هایی «ماشین مبارز» یا mechs گفته می شود که سال ها آنها را فقط در فیلم های تخیلی مختلف مانند «جنگ ستارگان» – «پلیس آهنی» و… دیده ایم اما این بار موضوع فرق می کند و ربات جنگی غول پیکر کلاشنیکف پا به عرصۀ وجود گذاشته است.

ربات جنگی غول پیکر کلاشنیکف Controlled Bipedal Walker رونمایی شد -2

این ربات جنگجو که چیزی شبیه به آن را در فیلم هایی مانند «پلیس آهنی» دیده ایم، بر روی 2 پای خود می ایستد. فعلاً هیچ ابزار و ادوات نظامی بر روی آن نصب نکرده اند و هیچ اطلاعی از جنگ افزارهایی که قرار است روی ربات جنگی غول پیکر کلاشنیکف نصب شود در دست نیست اما می توان حدس زد کمپانی قدرتمند کلاشنیکف در آینده چه خواهد کرد!

ربات جنگی غول پیکر کلاشنیکف Controlled Bipedal Walker رونمایی شد .3

این ربات دارای یک اتاقک فلزی بسیار مقاوم نسبت به انواع ضربه و شلیک های متعدد است که اپراتور در آن نشسته و کنترل ربات مبارز را در دست خواهد گرفت.

مشتاقانه منتظریم تا ببینیم چه تعداد اسلحه و از چه نوعی و همچنین چند توپ جنگی بر روی آن نصب خواهد شد. همچنین باید دید آیا کلاشنیکف سلاح های ویژه ای نیز برای نصب بر روی این ربات مبارز دو پا تدارک دیده است یا نه؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *