ربات عکاس، آکواریوم را تمیز می کند

به نقل از گیزمگ، دستگاههایی نظیر دوربین‌های نظارتی متصل به اینترنت، به افراد این امکان را می‌دهد که شرایط خانه و حیوانات خانگی خود را در هنگام خارج شدن از خانه رصد کنند.

 

با این حال اگر حیوان خانگی ماهی باشد چه باید کرد؟ این جایی است که “MOAI” وارد می‌شود. “موای” یک دستگاه شستشو و تمیز کننده اتوماتیک دارای یک دوربین HD است که به شما اجازه می‌دهد تا در هر لحظه شرایط ماهی‌ها و آکواریوم خود را نظارت کنید.

 

“موای” نیز مثل تمیز کننده‌های دستی از دو قسمت تشکیل شده است؛ یک قسمت که خارج از مخزن به شیشه می‌چسبد و قسمت دیگر که به شکل یک نوار از داخل، به شیشه آکواریوم می‌چسبد.

 

این دو بخش از طریق مغناطیسی به همدیگر جذب می‌شوند، به طوری که هنگامی که قسمت بیرونی حرکت می‌کند، نوار نیز با آن حرکت می‌کند و جلبک‌ها را از بین می‌برد.

 

با این حال، یکی از چیزهایی که در مورد “موای” متفاوت است این واقعیت است که قسمت بیرونی دارای موتور است. در واقع “موای” یک ربات است که به جای اینکه از طریق دست روی شیشه به عقب و جلو کشیده شده و شیشه را پاک کند، به صورت خودکار حرکت می‌کند.

 

کاربران می‌توانند یک برنامه منظم تمیز کردن را از طریق یک اپلیکیشن اندروید یا iOS بر روی گوشی هوشمند خود تنظیم کنند.

 

علاوه بر این، “موای” دارای یک دوربین با کیفیت عکسبرداری p1080 است که داخل آکواریوم را از زیر نوار نشان می‌دهد. از آنجا که این دستگاه به شبکه وای-فای خانه متصل است، کاربران می‌توانند  آکواریوم خود را به صورت زنده از گوشی خود تماشا کنند.

 

این ربات به صورت خودکار جلبک‌های چسبیده به شیشه آکواریوم را از بین می‌برد اما می‌توان از طریق اپلیکیشن، حرکت آن را به صورت دستی نیز تنظیم کرد تا به صورت دلخواه، نقاط مختلف آکواریوم را مشاهده کرده و یا در صورت تمایل از ماهی‌ها عکس و فیلم گرفت.

 

هنگامی که باتری دستگاه رو به اتمام می‌رود، به طور خودکار به جایگاه شارژ خود برمی‌گردد.

 

البته “موای” نمی‌تواند به همه وجوه آکواریوم برود، بلکه در این مورد باید با دست جا به جا شود.

 

خرید این ربات 299 دلار هزینه در بر خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *