رمزگزاری کارتهای بانکی به شیوه نازی ها؛ رمزگزاری عجیب کارتهای بانکی به شیوه نازی های آلمان

رمزگزاری کارتهای بانکی به شیوه نازی ها ؛ بزرگترین تحول در امنیت کارت های بانکی  در دنیا با الهام  از روش رمزگذاری نازی های آلمانی در جنگ جهانی دوم در حال صورت گرفتن است.

رمزگزاری کارتهای بانکی به شیوه نازی ها؛ رمزگزاری عجیب کارتهای بانکی به شیوه نازی های آلمان

بانک Barclays انگلیس برای رمزگذاری کارت های بانکی خود از روشی مانند نازی های آلمان استفاده می کند. که این روش بهبود بسیار بالایی در امنیت کارت های بانگی به وجود می آورد.تاریخچه رمز گذاری روی کارت های بانکی نشان می دهد که از سال ۲۰۰۴ تراشه ورمز برای کارت ها تعریف شده است.

رمزگزاری کارتهای بانکی به شیوه نازی ها : روش رمزگذاری اطلاعات در جنگ جهانی دوم به این صورت بوده است که رمزهایی طراحی شده بود که  دائما در حال تغییر بودند. این روش در کارت های بانکی نیز به همین صورت طی می شود و در روشی مشاله مشتریان بانک نیز رمز خود را با استفاده از صفحه کلید موجود روی کارت وارد می کنند تا مجموعه ای از رمزها توسط تراشه آن ساخته شود.

سپس این رمزها که درفاصله های زمانی خاص تولید گشته اند و در نمایشگر کوچکی که کنار نوار امضای کارت قرار دارد، به نمایش درمی آیند.

اگر می خواهید  بدانید این روش رمزگذاری  در کجا مورد استفاده قرار می گیرد باید بدانید که این روش جایگزین عدد CVV  که عددی ۴ رقمی است و برروی کارت بانکی وجود دارد می گردد .

در این روش تراشه ای روی کارت ها نصب می شود که این امکان را فراهم می کند که به صورت مستر رمز کارت را جایگزین کند، در صورت انجام این کار دسترسی خلافکاران به رمز کارت غیر ممکن می شود. ولی این تنها مزیت استفاده از این روش نیست چون با این روش عمر دستگاه های کارتخوان متداول نیز با استفاده از این فناوری پایان می پذیرد.

شایان ذکر است که در سال گذشته ۲۰ هزار و ۲۵۵ نفر در انگلیس در دام کلاهبرداران بانکی افتادند و در حدود ۷۵۵ میلیون پوند در اثر این جرایم به آن ها خسارت وارد شد.

کلیک


[maxbutton id="4" ] [maxbutton id="8" ] [maxbutton id="5" ] [maxbutton id="10" ] [maxbutton id="11" ] 

[useful_banner_manager banners=9 count=1] 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *