سوغاتی های عجیب و بامزه جهان

یکی از بهترین قسمتهای سفر، آوردن سوغاتی ست. البته برای سوغات گیرنده، نه سوغات دهنده! خصوصا در بازگشت از سفر خارج.

اما رسم سوغاتی آوردن از سفر فقط مختص ما ایرانی ها نیست و تقریبا در تمام نقاط جهان، بعلت جذابیت و تازگی فرهنگهای دیگر برای مسافران، همه سعی میکنند هم سوغاتی برای اطرافیان تهیه کرده و هم یادگاری و صدالبته مدرکی! از سفر به آن کشور برای خود تهیه نمایند.

برخی از این سوغاتی ها کمی عجیب و همچنین بسیار بامزه هستند. در این مطلب قصد داریم با سوغاتی های عجیب و بامزه جهان آشنا شویم :

 

فنجان دراکولا، سوغات رومانی

دراکولای معروف اهل رومانی . اولین چیزی که با شنیدن اسم رومانی به ذهن می رسد همان دراکولای معروف است .در سفر به این کشور، قطعا لیوانهای دراکولا را خواهید دهید که هربار آب خوردن یا چای نوشیدن در این لیوانها، 1 سال از عمر آدم کم می کند! توصیه می کنیم برای پذیرایی مادر شوهر یا خواهرشوهرتان حتما از این لیوانها استفاده کنید!

فنجان دراکولا سوغات رومانی - سوغاتی های عجیب و بامزه جهان

ماسک و مجسمه های سنتی ونیز، سوغات جالبی از ایتالیا

ونیز شهر آبی دنیا . این شهر رویایی با مردمانی بسیار بسیار با فرهنگ که سالانه 20 میلیون گردشگر را میزبانی می کنند. 20 میلیون نفر . عددی بزرگ و وحشتناک است . اگر به این شهر زیبا سفر کردید حتما حتما برای سوغات، ماسکهای معروف ونیزی را تهیه کنید. زیرا این ماسکها دقیقا مانند مراسم معروف شهر ونیز، یعنی همان کارناوال ونیز جذاب و داغ هستند.

این ماسکها از جنس چینی و چرم و شیشه هستند. و حدودا 800 سال قدمت دارند و به صورت دست ساز ساخته می شوند .

در ونیز کارگاههای قدیمی زیادی هستند که به ساخت این ماسکهای زیبا مشغولند.

ماسک و مجسمه های سنتی ونیز - سوغاتی های عجیب و بامزه جهان

ماسک و مجسمه های سنتی ونیز - سوغاتی های عجیب و بامزه جهان - 2

شکلات های توپی موزارت، سوغاتی شیرین اتریش

 اگر به کشور بسیار زیبا و متمدن اتریش سفر کردید ، همراه با دیدن مکانهای متعدد تاریخی و طبیعت بسیار زیبای اتریش، سعی کنید کامتان را با شکلات موزارت، این آهنگساز معروف، شیرین کنید . این شکلات سالهای مدیدی ست که در اتریش تولید می شود و از شهرت جهانی برخوردار است . تصور می کنیم برای کلاس گذاشتن! سوژه خوبی ست. البته نه فقط در ایران بلکه در تمام نقاط جهان!

شکلات توپی موزارت - سوغاتی های عجیب و بامزه جهان

 

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *