شرکتهای JD و انویدیا رباتهای هوشمند می سازند

 کمپانی های JD و انویدیا در نظر دارند با همکاری یکدیگر دو  نوع ربات هوشمند و کاربردی به نام‌های JDrone و JDrover تولید کنند.

ربات اولی می تواند پرواز کند در حالی که روبات دوم روی زمین حرکت می‌کند. هر دو ربات ساخت شرکت های JD و انویدیا برای تجهیز شدن به هوش مصنوعی مسیریابی خود از پلتفرم Jeston شرکت انویدیا استفاده خواهند کرد.

قرار است از JDrover برای تحویل کالاهایی که در فاصله کمتر از یک مایل قرار دارد استفاده شود و این ربات کار خود را به طور آزمایشی از محیط‌های دانشگاهی چین از جمله دانشگاه ججیانگ (Zhejiang University) شهر هانگژو، دانشگاه چینهوا (Tsighua University) و دانشگاه رنمین (Renmin University) شهر پکن آغاز خواهد کرد.

JD و انویدیا می‌گویند صدها دستگاه که مجموعه‌های باری سوار بر چهار چرخ هستند، تا سال آینده در محیط‌های دانشگاهی این کشور جابجا می‌شوند.

شرکتهای JD و انویدیا رباتهای هوشمند می سازند -2

JD از پلتفرم Jeston انویدیا، برای مسیریابی خودکار این ربات‌ها در سطح خیابان‌های شهر، به منظور تعیین مسیر از میان جمعیت مسافران و تبعیت از چراغ و علائم راهنمایی استفاده می‌کند. همه این‌ها به لطف سیستم پردازش و تحلیل تصویری است که در پلتفرم Jeston تعبیه شده است. Jeston ابزار قدرتمند انویدیا برای پردازش‌های لحظه‌ای است که به محض دریافت داده می‌تواند آن‌ها را مورد تحلیل قرار دهد.

JDrone می‌تواند با سرعتی قریب به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت پرواز و تا ۳۰ کیلوگرم بار حمل کند (مدل‌هایی که می‌توانند تا ۲۰۰ کیلوگرم حمل بار داشته باشند، هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارند).

JD امیدوار است که تا ۵ سال آینده برای حمل کالاهایی مثل غذا و دارو، امور کشاورزی از قبیل سم‌پاشی و حتی در عملیات جستجو و نجات از ۱ میلیون واحد از این دستگاه‌ها استفاده کند.

شرکتهای JD و انویدیا رباتهای هوشمند می سازند -3

شرکت خرده فروشی JD اعلام کرده است که تاکنون با استفاده از این سیستم تحویل، توانسته است حدود ۷۰ درصد در هزینه‌های تدارکاتی خود صرفه‌جویی کند.

منبع : click

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *