شماره گذاری خودروهای برقی ساخت دانشگاه آزاد به زودی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین از شماره گذاری ۱۰۰ دستگاه خودروی برقی ساخته شده توسط محققان یکی از شرکت های دانش بنیان این واحد دانشگاهی در آینده نزدیک خبر داد.

خودرو برقی «کوادرو» که توسط شماری دانشجوی فعال در شرکت دانش بنیان «پاراکس» وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین طراحی و ساخته شده است در سال ۱۳۹۳ با ثبت در ردیف اختراعات، شماره ثبت صنعتی دریافت کرد.
این خودرو دوستدار محیط زیست با ۱۳۰ سانتیمتر عرض و ۲ متر طول، ۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد و می تواند با سه ساعت شارژ برقی، مسافت ۲۰۰ کیلومتر را با سرعت ۸۰ کیلومتر بپیماید.

شماره گذاری خودروهای برقی ساخت دانشگاه آزاد

تاکنون نمونه های دیگری از خودروهای برقی نیز توسط پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی طراحی و ساخته شده است.
مرتضی موسی خانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی درخصوص آخرین وضعیت پروژه طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی در دانشگاه آزاد افزود: خوشبختانه پروژه خودرو الکتریکی با توجه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پیشرفت بسیار خوبی داشته است و از آنجا که این خودرو در کلاس L۷E است، طبق تعریف آیین نامه، تغییرات لازم در آن ایجاد شده است.
وی افزود: اکنون با حمایت نیروی انتظامی، اقدامات لازم برای شماره گذاری و همچنین گرفتن مجوزهای استاندارد درحال انجام است که به محض نهایی شدن این مراحل، شاهد تولید ۱۰۰ دستگاه اولیه و ورود آنها به بازار خواهیم بود.

شماره گذاری خودروهای برقی ساخت دانشگاه آزاد

موسی خانی به رایزنی های صورت گرفته با سه سرمایه گذار به منظور تولید انبوه این خودروهای الکتریکی اشاره کرد و گفت: با توجه به پیشرفت روند پیگیری ها، امیدواریم تا قبل از پایان امسال مراحل دریافت استانداردهای لازم را سپری کنیم که در این صورت، مرحله تولید تجاری خودروهای برقی ما از اوایل سال آینده شروع خواهد شد.
رئیس دانشگاه آزاد واحد قزوین ابراز امیدواری کرد که با این کار، در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «سال اقتصاد ملی؛ اقدام و عمل» نامگذاری شده است و در راستای حل مشکلات و رفع نیازهای کشور، بتوانیم اقدام مثبت و موثری در جهت مقابله با آلودگی هوا و مصرف بی رویه سوخت های فسیلی انجام دهیم. 

 1616

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *