شمشیر تیز sharp sword ؛ بمب افکن بدون سرنشین جدید چین با قابلیت حمل 2000 کیلوگرم مهمات

شمشیر تیز sharp sword ؛ این پهپاد که در زبان چینی ماندارین لقب لیجیان را گرفته، نخستین پهپاد تهاجمی بدون سرنشین رادارگریز است که کشوری غیر از اعضای ناتو آن را می سازد

به گزارش ” xmarmooz.com ” به نقل از تک شات ، هواپیمای بدون سرنشین شمشیر تیز sharp sword که پهپاد تهاجمی رادارگریز اصلی ارتش چین به شمار می رود به تازگی موفق به کسب رتبه دوم در مسابقات علوم ملی و پیشرفت های فناوری در این کشور شده است. با توجه به اطلاعات اندکی که درباره این پرنده ها از سوی دولت چین منتشر می شود، تنها تعداد محدودی تصویر از این پهپاد در دسترس است. از این پهپاد به عنوان افتخاری برای صنعت هوانوردی چین یاد می شود.

این پهپاد که در زبان چینی ماندارین لقب لیجیان را گرفته، نخستین پهپاد تهاجمی بدون سرنشین رادارگریز است که کشوری غیر از اعضای ناتو آن را می سازد. این پرنده محصول شرکت صنایع هوایی چین است و نخستین پرواز آن در نوامبر 2013 انجام شده است. ظاهر آن کم و بیش شبیه به بمب افکن B-2 است، دو محل در داخل آن برای حمل بمب در نظر گرفته شده و قادر به حمل دو تن بار مهمات است. طول آن به 10 متر می رسد عرض آن با احتساب بال هایش، 14 متر است.

کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه دارای هواپیماهایی شبیه به لیجیان هستند. از جمله مزایای این هواپیماهای بدون سرنشین می توان به توانایی آنها در حمل مهمات بیشتر در فضایی محدود و مدت زمان طولانی تر پرواز اشاره کرد.
گزارش های پراکنده از چین حاکی از آن است که یک مدل پیشرفته تر از این هواپیما سال پیش به طور آزمایشی به پرواز درآمده است. پیش بینی می شود که در صورت موفقیت آمیز بودن تمام مراحل آزمایش، این هواپیما از سال 2020 در اختیار ارتش چین قرار بگیرد.

هواپیمای بدون سرنشین شمشیر تیز sharp sword

drone
انتظار می رود از این پهپاد برای رهگیری ناوهای بیگانه و گردآوری اطلاعات در نواحی دارای پدافند هوایی استفاده شود. گفته شده که ارتش چین در نظر دارد پس از چند سال بکارگیری این پهپاد و آشنایی بیشتر با نقاط ضعف و قوت آن، آن را در ماموریت هایی برای حمل پهپادهای کوچکتر و انهدام اهداف خاص بکار بگیرد.

در نهایت، ابراز امیدواری شده که با پیشرفت ها در حوزه هوش مصنوعی، این پهپاد بتواند به عنوان پشتیبان در اختیار هواپیماهای دارای سرنشین قرار بگیرد و در میدان جنگ، آنها را پوشش دهد و حتی بدون دخالت نیروی انسانی، ماموریت هایی را انجام دهد. 

[the_ad id=”1833″]

[the_ad id=”1836″]

[useful_banner_manager banners=33 count=1]

[useful_banner_manager banners=34 count=1]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *