عجیب ترین مکانهای تاریخی جهان

جهان پر از چیزهای شگفت انگیز برای دیدن است. چه دیدنی های طبیعی و چه چیزهای جالب از عجیب ترین مکان های تاریخی جهان و ساخته دست بشر. تعداد بسیار زیادی از شهرها، بناها و مکان های تاریخی وصف ناشدنی و اعجاب انگیز در جهان وجود دارند که توسط تمدن های باستانی ساخته شده اند و آنقدر هر کدام منحصر بفرد و جالب هستند فهرست زیر هم مجموعه مکان های تاریخی هستند که عقیده داریم هر گردشگری می بایست یک بار حتما از آنها دیدن کند. داستان هایی که این خرابه های تاریخی نقل می کنند، قسمتی از داستان بشر و بشریت است و به همین دلیل ، این مکان ها را به عنوان عجیب ترین جاذبه های تاریخی جهان و یا زیباترین بناهای تاریخی جهان و محبوب ترین ها انتخاب کرده ایم. با ما همراه باشید:

ماچو پیچو Machu Picchu

عجیب ترین مکانهای تاریخی جهان

این شهر از جاذبه های تاریخی جهان و عجیب ترین مکان های تاریخی جهان که خرابه هم هست  بسیار جالب توجه که در جنوب کشور “پرو” واقع شده، در بالاترین نقطه یک کوه قرار دارد که تنها راه رسیدن به آن، استفاده از قطار یا از طریق یک کوه نوردی چهار روزه است. این شهر که در سال ۱۹۱۱ توسط هیرام بینگام (جهانگرد و مکتشف آمریکایی) کشف و به جهان معرفی شد، یک مرکز فرهنگی بسیار مهم برای تمدن اینکا به شمار می رفته است. اما زمانی که نیروهای اسپانیا به این ناحیه حمله کردند، مردم این شهر را ترک کردند. (به همین دلیل معمولا از این شهر به عنوان “شهر گمشده اینکاها” نام برده می شود. که البته کاملا اشتباه است و این لقب مشهور متعلق به شهر دیگری به اسم ویلکابامبا می باشد). این مکان در سال ۱۹۸۳ به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید و یک شاهکار خالص معماری و نشانه ای منحصر بفرد از تمدن اینکاها نامیده شد.

 

انگکور وات Angkor Wat

عجیب ترین مکانهای تاریخی جهان

این شهر باستانی از نمونه زیباترین بناهای تاریخی جهان که در کشور کامبوج قرار دارد و نشان ملی و اصلی ترین جاذبه گردشگری این کشور به شمار می رود، روزگاری مرکز امپراطوری خمر بود. امپراطوری بزرگی که بر بیشتر نواحی جنوب شرقی آسیا حکومت می کرد. این امپراطوری بعدها افول کرد، اما قبل از این که نابود شود، ساختمان ها و معابد فوق العاده ای ساخت که مدت های طولانی، شاید صدها سال، در میان جنگل ها گم شده بودند. با وجود این که اطراف انگکور وات مملو از گردشگران است، دیدن آن هنوز هم آنها را شگفت زده می کند. معابدی که در قسمت شمالی و جنوبی هستند نسبت به معبد اصلی بازدید کنندگان در مجموعه عجیب ترین مکان های تاریخی جهان  کمتری دارند. البته باید قبول کرد که برخی از این معابد، در حال حاضر، بیشتر شبیه به انبوهی از سنگ های روی هم انباشته شده هستند. محبوب ترین معابد این منطقه، معبد انگکور وات Angkor Wat، معبد بایون Bayon، معبد تا فروم Ta Phrom و معبد انگکور تام Angkor Thom هستند که تعداد زیادی بازدید کننده دارند. برای این که واقعا این معابد را بطور کامل ببینید و یک تجربه بیادماندنی داشته باشید، می بایست پاسپورت سه تا پنج روزه خریداری کنید. بهترین زمان برای بازدید از این شهر، صبح خیلی زود است. زمانی که تورهای بزرگ گردشگران هنوز به آن منطقه نیامده اند و آخر شب، وقتی که همه رفته اند.

 

استون هنج Stonehenge

عجیب ترین مکانهای تاریخی جهان

این اثر از جاذبه های تاریخی جهان باقی مانده از عصر برنز و دوران نوسنگی که در نزدیکی سالزبری انگلستان واقع شده است، نزدیک به ۳۰۰۰ سال عمر دارد و سنگ های آن همگی متعلق به کشور ولز هستند. پژوهشگران هنوز مطمئن نیستند که سازندگان این بنا چگونه توانسته اند آن سنگ های عظیم را به آن منطقه بیاورند و این شاهکار بزرگ را بچینند. بعلاوه، هدف از ساخت این بنا هنوز مشخص نیست و گنگ بنظر می رسد (در واقع فقط می توان حدس زد). هم اکنون به دور استون هنج یک نرده حفاظ گذاشته شده است و دیگر کسی اجازه رفتن به درون حلقه سنگ ها را ندارد. بازدید کنندگان فقط می توانند به دور این جاذبه تاریخی قدم بزنند و آن را تماشا کنند. اما بازدید از آن، بخاطر راز و رمزی که پشت ساخت آن وجود دارد و تورهای عالی که اطلاعات و جزئیات این بنا را در اختیار شما می گذارند، واقعا ارزشمند است.(همگردی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *