عمیق ترین نقطه جهان

آیا می دانید که:

عمیق ترین نقطه جهان در اقیانوس آرام قرار دارد.

این مکان عجیب و بسیار بسیار ژرف، که (( گودال ماریانا )) نام دارد در اقیانوس آرام و در نزدیکی سواحل کشورهای ژاپن، چین، فیلیپین، و پاپوآگینه نو قرار دارد. عمق عمیق ترین نقطه جهان حدودا 10994 متر یعنی 11 کیلومتر است. واقعا حیرت آور است. این موضوع زمانی جالبتر و حیرت آورتر می شود که بدانیم در چنین عمق وحشتناکی، با فشار آبی بسیار بسیار ویرانگر، موجودات عجیب الخلقه ای زندگی می کنند!

درازگودال ماریانا با نام لاتینِ ((  Mariana Trench یا Marianas Trench ))

عمیق ترین نقطه جهان - گودال ماریانا

طول (( گودال ماریانا )) یا (( درازگودال ماریانا )) 2550 کیلومتر و عرض آن چیزی در حدود 69 کیلومتر است و ظاهری هلال شکل دارد.

عمیق ترین نقطه همین گودال نیز به نام دیگری خوانده می شود : (( گودال چلنچر! ))

عمیق ترین نقطه جهان - گودال ماریانا

حال چرا چلنجر؟ زیرا در سال 1951 میلادی ، گودال ماریانا توسط (( کاوشگر چلنجر )) که به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا تعلق داشت مورد بررسی قرار گرفت به همین دلیل به عمیق ترین نقطه همین درازگودال ماریانا ، گودال چلنجر گفته می شود.

عمیق ترین نقطه جهان - گودال ماریانا

در این عملیات شناسایی (( مهندس ژاک پیکارد ))  و (( ستوان دان والش )) حضور داشتند و عملیات بررسی و تحقیقات را انجام و مدیریت کردند. بعد از آن تاریخ تحقیقات گسترده ای توس افراد، گروهها و کشورهای مختلف بر روی این نقطه اسرارآمیز جهان صورت گرفت و که هر کدام حاوی اطلاعات و رمز و رازهای عجیبی از این مکان اسرارآمیز بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *