فولکس واگن پیکاپ بنز را کپی تمام عیار (( ناوارا )) خواند

دو ماه پس از انتقاد بسیار تند یکی از مقامات ارشد شرکت ب‌ام‌و این بار یکی از مقامات فولکس واگن، سری جدید پیکاپ X Class مرسدس‌بنز را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش اخبار خودرو ،  پائول پاتینگر، یکی از مقامات شرکت فولکس‌واگن در استرالیا در این‌باره گفت: «در نگاه اول واضح است پیکاپ جدید مرسدس‌بنز کاملا تحت تاثیر نیسان ناوارا است.»

وی افزود: «حتی لولای در این خودرو نیز مشابه نیسان ناوارا بوده و اگر به‌عنوان مشتری با چنین صحنه‌ای رو‌به‌رو شوم، به‌سرعت دلسرد و پشیمان خواهم شد.»

ایکس‌کلاس قرار نیست در کارخانه تولید بنز ساخته شود، بلکه در یکی از خطوط تولید شرکت نیسان در شهر بارسلونا ساخته و به کشورهای اروپایی، استرالیا و آفریقای جنوبی صادر می‌شود. جالب‌تر این که مونتاژ این خودرو در یکی از کارخانه‌های رنو در آرژانتین انجام خواهد شد.

این خودرو که به قیمت پایه ۳۷ هزار یورو در اروپا به فروش خواهد رسید، تیرماه امسال در کنفرانس مطبوعاتی مرسدس‌بنز واقع در کیپ‌تاون آفریقای‌جنوبی رونمایی شد و باتوجه به کیفیت غیرقابل انکار محصولات مرسدس‌بنز و سابقه بسیارخوب نیسان در طراحی و تولید وانت‌های متنوع در زیرشاخه‌های مختلف، می‌توان به سطح بالای توانایی‌های فنی در ایکس‌کلاس اطمینان داشت.

حتی مثل دیگر محصولات مرسدس‌بنز، برای این مدل هم امکان سفارش داشبورد، فرمان و صندلی‌ها با پوشش چرم وجود دارد. در بخش پیشرانه، فعلا سه گزینه قابل‌سفارش است که شامل یک نمونه بنزینی و دو مدل دیزلی خواهد بود.

فولکس واگن پیکاپ بنز را کپی تمام عیار (( ناوارا )) خواند-2

خودروهای X220d و X250d به‌ترتیب با قدرت‌های ۱۶۳اسب‌بخار و ۱۹۰اسب‌بخار ارائه می‌شوند، البته با جعبه‌دنده شش‌سرعته دستی یا هفت‌سرعته خودکار نیز قابل‌سفارش خواهند بود.

تنها نسخه بنزینی مرسدس ‌ایکس‌کلاس، قدرتی حدود ۱۶۵اسب‌بخار ارائه خواهد کرد. مرسدس اعلام کرده است در سال ۲۰۱۸ نمونه قدرتمندی با کد X350d نیز آماده تولید خواهد شد که قدرتی حدود ۲۶۰اسب‌بخار با گشتاور۵۵۰‌نیوتون‌متر خواهد داشت تا در سطح اول برترین پیکاپ‌های دنیا قرار گیرد.

ضمن اینکه احتمال معرفی نسخه‌های AMG از مرسدس ایکس‌کلاس با پیشرانه‌های تویین‌توربو در سال‌های بعد وجود دارد. مدل‌های فول‌آپشن کلاس ایکس، از فناوری دو‌دیفرانسیل هوشمند مرسدس موسوم‌به ۴MATIC استفاده خواهند کرد چهار مورد رانندگی آرام، کم‌مصرف، اسپرت و خارج جاده برای تمام نسخه‌ها پیش‌بینی شده است.

فولکس واگن پیکاپ بنز را کپی تمام عیار (( ناوارا )) خواند-3

دیگر آپشن‌های فنی و موردعلاقه رانندگان در مسیرهای سخت، مثل قفل دیفرانسیل، وینچ و سیستم تعلیق با فنربندی قابل تنظیم، به احتمال فراوان در نمونه‌های سال آینده مرسدس، نظیر X350d وجود خواهد داشت.

پس از آلمان، بازار آفریقای‌جنوبی و استرالیا در شروع سال جدید میلادی پذیرای پیکاپ مرسدس خواهند بود و از حدود سال ۲۰۱۹ در دیگر کشورهای دنیا فروخته خواهد شد. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *