قبر پنجره دار

قبر پنجره دار یکی از آن اتفاقات واقعی اما به شدت ترسناکی ست که در دنیای ما اتفاق افتاده و همچنان هم پا برجاست. این قبر پنجره دار که قبری بزرگ و دارای سنگی بتونی و چهار گوش است، دارای یک پنجرۀ مربعی با شیشه ای ضخیم در وسط آن به ابعاد 14 اینچ است که از طریق آن می توان داخل قبر و چهرۀ  جسد را دید! ظاهرا قرن ها قبل و در میانۀ قرن 19 میلادی در ایالات متحده به وفور اتفاق می افتاده که افراد مختلفی را که ایست قلبی کرده بودند و یا بر اثر بیماری های دیگر، به صورت مقطعی می مردند، دفن کرده و افرادی پس از دفن شدن و یا داخل تابوت زنده می شدند.

در آن زمان مردمان بسیاری از اینگونه اتفاقات می ترسیدند و دائماً نگران بودند که چنین اتفاقی روزی برای آنها هم بیفتد. یکی از همین افراد دکتری بود به نام «تیموتی کلارک اسمیت». دکتر تیموتی کلارک اسمیت Timothy Clark Smith که پزشکی جهانگرد و دیپلمات بود دائماً ترس از این موضوع داشت که شاید به صورت زنده دفن شود. به همبن دلیل وصیت کرد که پس از مرگش دقیقاً در بالای قسمتی که سرش داخل قبر قرار دارد، پنجره ای مقاوم و شفاف تعبیه کنند تا اگر پس از مرگ زنده شد بتواند دیگران را مطلع کند. اینگونه بود که قبر پنجره دار ایجاد شد.

اکنون پنجرۀ قبر تیموتی دیگر آن شفافیت 150 سال قبل را ندارد و از داخل هم کثیف و هم از قطرات بخار آب مملو شده و نمیتوان داخل قبر را دید اما طبق اسناد موجود، ظاهراً تا سال 1893 می شد از این پنجره، چهرۀ تیموتی را از بیرون قبر دید.

 

2 دیدگاه دربارهٔ «قبر پنجره دار;

  1. تو کشور خودمونم کم از این اتفاقها نیفتاده. مثلا بعضی از کسایی که ایست قلبی کردن بعد از چند ساعت تو سرد خونه به هوش اومدن ولی تو قبر من تو اطرافیام یا جایی که زندگی میکنم تا حالا نشنیدم یا ندیدم کسی بهوش اومده باشه ولی بالاخره ممکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *