مدیاتک با گوگل برای پلتفرم اندروید و خدمات موبایل همکاری می کند

شرکت مدیاتک نسخه‌های تایید شده سیستم‌ عامل اندروید و سرویس موبایلی گوگل را به تولیدکنندگان اسمارت‌فون‌ها عرضه می‌کند. به‌نظر می‌رسد که مدیاتک توجه چند غول صنعت تولید اسمارت‌فون را به خود جلب کرده است. پس از آن‌که اپل علاقه‌مندی خود را به چیپ‌های مودم این شرکت ابراز کرد، گوگل به این کمپانی تایوانی اجازه داد که نسخه آزمایشی و کاملا سازگار سیستم‌ عامل اندروید و سرویس موبایل خود موسوم به GMS را به تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند عرضه کند.

مدیاتک اعلام کرده که اولین شرکت تولیدکننده چیپ در دنیاست که در پروژه GMS مشارکت دارد. این برنامه ویژه به معنای ارائه ایده‌های نرم‌افزاری سیستم‌ عامل اندروید از قبیل خدمات موبایل گوگل و گواهی تست سازگاری گوگل (CTS) به سازندگان گجت‌های اندرویدی است.

براساس اظهارات مدیاتک، این ابتکار عمل به تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند کمک خواهد کرد که ” به‌صورت مقرون به‌صرفه و سریع‌تر وارد بازار شوند و کیفیت بالای محصولات و تجربه کاربری پایدار مشتریان خود با اپلیکیشن‌ها و دستگاه‌های اندرویدی را تضمین نمایند.”

مدیاتک با گوگل برای پلتفرم اندروید و خدمات موبایل همکاری می کند-3

پس از بیانیه شرکت مدیاتک، مزیت دیگری که تولیدکنندگان و طراحان گجت‌ها قادرند از آن بهره‌مند شوند، کوتاه شدن فرآیند اخذ گواهی سازگاری است که از مدت 3 ماه به تنها 4 هفته کاهش پیدا خواهد کرد. درعوض مدیاتک می‌گوید که کاربران نیز بایستی انتظار دریافت پچ‌های امنیتی متناوب را داشته باشند.

مدیاتک با گوگل برای پلتفرم اندروید و خدمات موبایل همکاری می کند-3

در حال حاضر چیپست‌های مدیاتک سالیانه به بیش از 1.5 میلیارد دستگاه که شامل طیف وسیعی از محصولات مانند گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌ها، اسپیکرها، روترها و … می‌شود، قدرت می‌بخشند. از آن‌جایی‌که این تولیدکننده چیپست در سال گذشته یا پیش از آن در مرکزیت چند موضوع بحث برانگیز قرار گرفته بود، بی‌تردید این اقدام، حرکتی بسیار مهم و کلیدی برای شرکت مدیاتک محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *