ناتوانی اپل در تعبیه قابلیت جدید گلکسی نوت 9 در آیفون X

گلکسی نوت بعدی سامسونگ به احتمال زیاد یک ویژگی کلیدی خواهد داشت که اپل به دلیل مشکلات تولید و عدم زمان کافی مجبور به کنار گذاشتنش شد.

طبق گفته “مینگ‌چی کو” تحلیلگر معتبر الکترونیک آسیا، گلکسی نوت 9 که نیمه دوم 2018 عرضه خواهد شد، احتمالا دارای یک حسگر تصویری(اپتیکال) اثر انگشت در پشت گوشی باشد.

این بدین معنی است که کاربرانی که از گلکسی نوت 9 استفاده خواهند کرد، قادر خواهند بود قفل دستگاه‌شان را به راحتی با قرار دادن انگشتشان روی قسمتی از پشت گوشی باز کنند.

این همان ویژگی بود که براساس گزارش وال استریت ژورنال بنا بوده اپل در آیفون X به کار بگیرد. اپل با مشکل کمبود زمان برای تعبیه این ویژگی و تولید آیفون جدیدش با این ویژگی مواجه و به ناچار از آن صرف‌نظر کرد.

ناتوانی اپل در تعبیه قابلیت جدید گلکسی نوت 9 در آیفون X -2

در عوض از فناوری تشخیص چهره استفاده و به آن بسنده کرد. فناوری که برای تشخیص چهره کاربر از حسگرهای سه بعدی تعبیه شده در آیفون X بهره می‌گیرد.

به گفته مینگ‌چی کو در حال حاضر سه شرکت برای تامین حسگرهای اثر انگشت مورد نیاز سامسونگ رقابت می‌کنند.

البته سامسونگ هم در دستگاههای خود از فناوری تشخیص چهره استفاده کرده اما تکنولوژی سامسونگ در این زمینه مانند اپل پیشرفته نیست و امکان فریب دادن گوشی به راحتی وجود دارد، در حالیکه امنیت آیفون X بیشتر است.

منبع : businessinsider

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *