ناسا می تواند کامپیوترهای مقاوم به شرایط جوی سخت را به فضا بفرستد

تا کنون انسان توانسته به شبیه‌ترین سیاره به زمین سفر کند، اما این سفر مشکلاتی را نیز داشته است

 

کامپیوترهای مقاوم به شرایط جوی سخت

تا کنون انسان توانسته به شبیه‌ترین سیاره به زمین سفر کند، اما این سفر مشکلاتی را نیز داشته است. جو نامساعد این سیاره هر نوع فناوری که در حال حاضر استفاده می‌کنیم را نابود می‌کند. اکنون ناسا در ساخت کامپیوتر سیلیکون کاربید فناوری جدیدی را استفاده کرده که در شرایط جوی مشابه سیاره ونوس حدود ۵۲۱ ساعت کار کند.
به گزارش ” xmarmooz.com ” به نقل از کلیک، این اقدام در حالی صورت گرفته که چندی پیش گروهی از فضانوردان آمریکایی-روسی تصمیم خود برای برای سفر به سیاره ونوس تا ۲۰۲۵ میلادی را اعلام کرده‌اند.
هر جستجوگر فضایی باید قادر به تحمل دمای۹۰۰ درجه فارنهایت و جو غلیظ و سمی و همچنین فشار جوی ۹۰ برابر زمین باشد. نیمه رسانای سیلیکون کاربید به علت قابلیت عملکرد در ولتاژ و دمای بالا در طی چند سال گذشته به‌عنوان راه حلی برای به این مشکل ارائه شده است. مشکل بعدی ترکیب کردن اجزای کامپیوتر در فضا می باشد.
ناسا امیدوار است در زمینه متصل کردن سیستم‌های آن‌برد نیز مشکلات پیش رو را برطرف کند. در سیستم‌های ساخته شده از سیلیکون کاربید متصل شونده از مهر و موم شیشه، آلیاژ نیکل، فایبرگلس و سرامیک برای حفاظت و نگهداری از تراشه‌های سیلیکون کاربیدی استفاده می‌شود.

کامپیوترهای مقاوم به شرایط جوی سخت


 

[the_ad id=”1833″]

[the_ad id=”1836″]
[useful_banner_manager banners=33 count=1]
[useful_banner_manager banners=34 count=1]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *