هارلی دیویدسون Tri Glide Ultra سه چرخۀ مجلل

هارلی دیویدسون که یکی از مشهورترین موتورسیکلت‌سازان آمریکا و دنیا است، در سال ۲۰۰۹ موتورسیکلتی را بنام Tri Glide Ultra معرفی کرد که مدل عجیبی بوده و با ساخته‌های دیگر این شرکت تفاوت داشت چراکه این یک موتورسیکلت سه‌چرخ بود. Tri Glide Ultra بر اساس Electra Glide Ultra ساخته شده است که یک موتورسیکلت دوچرخ معمولی است. تولید این موتورسیکلت سه‌چرخه همچنان ادامه داشته و هارلی دیویدسون همواره در طول این سال‌ها اقدام به بهسازی و به‌روزرسانی آن کرده است. حال در ادامهٔ این مطلب نگاهی داریم به جدیدترین نسخهٔ هارلی دیویدسون Tri Glide Ultra مدل ۲۰۱۶٫

هارلی دیویدسون Tri Glide Ultra سه چرخۀ مجلل-2

طراحی این موتورسیکلت مانند دیگر ساخته‌های هارلی دیویدسون، به‌صورت کلاسیک و سنتی انجام گرفته است. در قسمت جلو یک چراغ گرد بزرگ به همراه دو پروژکتور به چشم می‌خورد و در عقب نیز یک صندوق بار به‌صورت یکپارچه در بدنهٔ موتورسیکلت طراحی شده است. البته روی صندوق بار اصلی، یک محفظهٔ حمل بار دیگری هم تعبیه شده که در پشت صندلی سرنشین عقبی قرار گرفته است. چراغ‌های عقب طراحی ساده‌ای دارند و دو سر اگزوز کرومی بزرگ نیز مانند خودروهای اسپرت در زیر سپر عقب دیده می‌شود.

هارلی دیویدسون Tri Glide Ultra سه چرخۀ مجلل-3

این موتورسیکلت سه‌چرخ لوکس از تجهیزات رفاهی فراوانی مانند سیستم صوتی، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، نمایشگر لمسی رنگی ۶٫۵ اینچی، GPS و… سود می‌برد که در کنار صندوق‌های بار بزرگ، Tri Glide Ultra را به موتورسیکلتی مخصوص سفرهای جاده‌ای طولانی و بسیار راحت تبدیل کرده‌اند.

هارلی دیویدسون Tri Glide Ultra سه چرخۀ مجلل-4

هارلی دیویدسون Tri Glide Ultra سه چرخۀ مجلل-5

همان‌طور که اشاره شد، تری گلاید اولترا بر اساس یک موتورسیکلت دوچرخ معمولی ساخته شده است درحالی‌که شاسی یک موتورسیکلت سه‌چرخ شرایط متفاوتی با نمونهٔ دوچرخ دارد. به همین دلیل هارلی دیویدسون شاسی و فرمان این سه‌چرخه را بهینه‌سازی کرده است.

هارلی دیویدسون Tri Glide Ultra سه چرخۀ مجلل-6

توقف این موتورسیکلت نیز از طریق ترمزهای دیسکی در هر سه‌چرخ با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و تک پیستونه در عقب صورت می‌گیرد. چرخ جلوی موتورسیکلت مجهز به دو دیسک ترمز ۳۰۰ میلی‌متری است درحالی‌که در هر یک از چرخ‌های عقب نیز یک دیسک ۲۷۰ میلی‌متری وجود دارد. رینگ‌های عقب هم ۱۵ اینچی و رینگ جلو ۱۶ اینچی است.

هارلی دیویدسون Tri Glide Ultra سه چرخۀ مجلل-7

هارلی دیویدسون تری گلاید اولترا از یک پیشرانهٔ دو سیلندر دوقلو هواخنک ۱٫۷ لیتری نیرو می‌گیرد که ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور در ۳۷۵۰ rpm تولید می‌کند. این گشتاور قابل‌توجه، کشش بسیار مناسبی را برای موتورسیکلت فراهم می‌کند و شتاب گیری آن نیز در خط مستقیم کاملاً عالی صورت می‌گیرد؛ بنابراین Tri Glide Ultra سواری بسیار چابکی را ارائه می‌کند که حتی می‌توان آن‌را از این لحاظ با موتورسیکلت‌های کروز دوچرخ قابل‌مقایسه دانست. نیروی پیشرانه نیز از طریق یک گیربکس شش سرعته به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند  اما ازآنجایی‌که این یک سه‌چرخه است، گیربکس آن به دنده‌عقب هم مجهز شده است.

هارلی دیویدسون Tri Glide Ultra سه چرخۀ مجلل-8

فاصلهٔ بین دو محور تری گلاید اولترا برابر با ۱۶۶٫۸ سانتیمتر است درحالی‌که زین راکب آن از سطح زمین ۶۸٫۸ سانتیمتر فاصله دارد و طول کلی آن نیز معادل ۲۶۷ سانتیمتر است. همچنین این سه‌چرخهٔ مسافرتی ۵۵۰ کیلوگرم وزن دارد و باک سوخت آن نیز ظرفیت ذخیرهٔ ۲۲ لیتر بنزین را دارد درحالی‌که در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی ۶٫۲ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

قیمت هارلی دیویدسون تری گلاید اولترا مدل ۲۰۱۶ از حدود ۳۳ هزار دلار آغاز می‌شود که مشابه قیمت یک خودروی سدان متوسط خانوادگی با امکانات کامل است! بااین‌حال بسته به انتخاب رنگ‌های مختلف، این قیمت تغییر خواهد کرد. به‌عنوان‌مثال مدل مشکی‌رنگ تری گلاید اولترا ۳۳,۵۰۰ دلار قیمت دارد درحالی‌که رنگ نقره‌ای آن با قیمت ۳۴,۳۵۰ دلار به فروش می‌رسد.

هارلی دیویدسون Tri Glide Ultra سه چرخۀ مجلل-9

همچنین چند رنگ جدید مانند آبی مروارید یا بنفش آتشین نیز در مدل ۲۰۱۶ برای این موتورسیکلت ارائه شده است که در صورت سفارش آن‌ها، باید نزدیک به ۳۵ هزار دلار برای خرید آن پرداخت کرد.

پدال

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *