هواوی تلفن هوشمند P8 Lite مدل 2017 را به همراه اندروید 7 معرفی کرد

هواوی تلفن هوشمند P8 Lite مدل 2017 را به همراه اندروید 7 معرفی کرد .

هواوی در سال های اخیر تلاش کرده در کنار دستگاه های پرچم دار و میان رده خود، گوشی هایی را با پسوند Lite نیز روانه بازار کند. در این دستگاه ها تلاش می شود تا جای ممکن از مشخصات و قالب ظاهری گوشی پرچم دار همان سال استفاده شود و برخی از ویژگی های فنی نیز به منظور کاهش قیمت تغییر پیدا می کنند. این کمپانی روز گذشته گوشی P8 Lite مدل 2017 را نیز در همین راستا معرفی کرد.

نحوه نام گذاری هواوی برای این گوشی کمی عجیب به نظر می رسد. این شرکت قبلا در سال 2015 تلفن هوشمندی را با نام P8 Lite معرفی کرده بود که در واقع نسخه کوچکتری از پرچم دار شرکت در همان سال یعنی پی 8 به حساب می آمد. با این حال گفته شده این گوشی در بازار اروپا با نام P8 Lite 2017 و در سایر بازارها با نام P9 Lite به فروش خواهد رسید.

از نظر مشخصات فنی شاهد استفاده از نمایشگر 5.2 اینچی IPS با وضوح 1080p هستیم و واحد منطقی نیز ار پردازنده Kirin 655، واحد پردازش گرافیکی Mali-T830 MP2، به همراه 3 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی قابل ارتقا تشکیل شده است. هواوی از یک دوربین 12 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.0 به عنوان دوربین اصلی و یک دوربین ثانویه 8 مگاپیکسلی در این گوشی استفاده کرده. به علاوه باتری با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعت، سنسور اثر انگشت و نسخه هفتم از سیستم عامل اندروید نیز سایر مشخصات فنی P8 Lite 2017 را تشکیل می دهند.

قرار است این دستگاه از اواخر ژانویه با قیمتی در حدود 240 یورو ابتدا وارد بازار اروپا و سپس سایر نقاط جهان شود.

سخت افزار

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *