هیوندای Ioniq خودرویی جدید که بازار خودروی آمریکا را متحول می کند

گروه بین الملل: هیوندای با عرضه سه نوع نیرومحرکه شامل تمام برقی، هیبریدی و هیبریدی شارژی در یک خودرو، رقابت خودروهای سبز را جدی تر می کند.

هیوندای Ioniq خودرویی جدید که بازار خودروی آمریکا را متحول می کند

به گزارش ” آبرنگ ” ، در حالی که خودروسازان دیگر نسخه ای برقی از مدل های موجود خود را ارائه می کنند، این خودروساز کره جنوبی پلتفرمی یگانه را ساخته که می تواند با هر نیرومحرکه سبزی منطبق شود.

این خودروی جدید هیوندای همان Ioniq است که از ماه آینده به عنوان یک مدل 2017 در بازارهایی خودرویی سراسر ایالات متحده به فروش خواهد رسید. این خودروساز در ابتدا نسخه تمام برقی Ioniq را اواخر سال جاری در آمریکا عرضه می کند و سپس نسخه هیبریدی آن اوایل سال 2017 ارائه خواهد شد.

و در آخر نیز نسخه هیبریدی شارژی این خودرو در سه ماهه سوم 2017 وارد نمایندگی های فروش خواهد شد. به طور کلی هیوندای تصمیم دارد 28 خودروی سبز را تا پایان دهه جاری در ایالات متحده عرضه کند که هشت مدل آن ها برقی، 10 مدل هیبریدی، هشت مدل هیبریدی شارژی و دو مدل سلول سوختی هیدروژنی خواهند بود.

عرضه هیوندای Ioniq در ایالات متحده موجب تغییر در چشم انداز بازار خودرویی این منطقه می شود.

هیوندای پیش بینی کرده که مدل هیبریدی این خودرو پرفروش ترین نسخه آن خواهد بود. این نیرومحرکه هیبریدی دارای موتور 1.6 لیتری تزریق مستقیم بنزینی با قدرت 104 اسب بخار و گشتاور 109 فوت پوند به همراه یک موتور برقی 43 اسب بخاری و باطری یون لیتیوم 1.56 کیلووات ساعتی است.

در عین حال نسخه تمام برقی هیوندای Ioniq از یک موتور برقی 88 کیلووات و بسته باطری 28 کیلووات ساعتی بهره می برد که گمان می رود طیف حرکتی 200 کیلومتر را فراهم سازد. البته هیوندای وعده داده که طیف حرکتی Ioniq را از 200 به 322 کیلومتر افزایش دهد. این خودروساز تایید کرده که در نمایشگاه خودروی لس آنجلس پیش رو میزان بهره وری سوخت Ioniq را اعلام خواهد کرد.

نسخه هیبریدی شارژی هیوندای Ioniq از موتور 1.6 لیتری تزریق مستقیم بنزینی با قدرت 104 اسب بخار و گشتاور 109 فوت پوند و یک موتور برقی 60 اسب بخاری به همراه بسته باطری 8.9 کیلووات ساعتی بهره می برد.

منبع : مهر


[maxbutton id="4"][maxbutton id="5"]

[useful_banner_manager banners=9 count=1]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *