پایان شب سیاه فولکس واگن / سودآوری آغاز شد

فولکس‌واگن روز جمعه اعلام کرد که موفق شده است بعد از کاهش هزینه‌های خود در واحدهای اصلی، به سودآوری مورد نظرش در سال جاری دست پیدا کند و در ۳ ماهه سوم سال از سود پیش‌بینی شده برای کل سال فراتر برود.

به گزارش اخبار خودرو ، ارزش سهام بزرگ‌ترین خودروساز جهان در دوره ۸‌ماهه با ۲٫۵‌درصد افزایش ارزش روبه‌رو بوده و قیمت هر سهام آن به ۱۵۳٫۶۵ یورو رسیده است که به‌این ترتیب در شاخص خودروسازان اروپایی استاکس، بیشترین افزایش ارزش به فولکس‌واگن مربوط می‌شود.

۲ سال بعد از رسوایی دیزلی، فولکس‌واگن در تلاش است با صرف میلیاردها یورو سرمایه و تمرکز بر الکتریکی‌سازی محصولات انبوه و برندهای لوکس و همچنین آن‌چه خود «خدمات حمل و نقل دیجیتال» می‌نامد و برای کسانی طراحی شده که صاحب خودرو نیستند، باری دیگر جایگاهش را در بازار جهانی به‌دست آورد.

درآمد‌های بالاتر در برندهای ارزان‌قیمت‌تر این گروه خودروسازی، مانند فولکس‌‌واگن و واحد تولیدی آن در چک یعنی اشکودا و همچنین تولیدکنندگان خودروهای سنگین، سودآوری فولکس‌واگن را ارتقا داده‌اند در حالی‌که برندهای لوکس‌تری مانند آئودی و پورشه سودآوری تخت و کمتری را شاهد بوده‌اند.

طبق گفته‌های فرانک ویتر مدیر مالی گروه خودروسازی فولکس‌واگن، درآمدها در ۹ ماهه نخست سال جاری، فولکس‌واگن را نسبت به وضعیت سودآوری در کل سال خوش‌بین کرده است.

براساس گزارش نشریه اقتصادی فوربز، سود پیش از کسر مالیات و بهره فولکس‌واگن در۳ماهه سوم سال ۲۰۱۷ با ۱۵‌درصد افزایش به ۴٫۱۳ میلیارد دلار رسیده است که در مقایسه با ۳٫۷۵ میلیارد یورو سودآوری در دوره مشابه سال ۲۰۱۶ افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد.

پایان شب سیاه فولکس واگن سودآوری آغاز شد-2

فولکس‌واگن اعلام کرده است که توانسته در ۳ماهه منتهی به ۳۰ سپتامبر، ۲٫۶ میلیارد یورو را صرف تعمیر موتورهای دیزل در ایالات‌متحده کند. ماه گذشته هم این خودروساز آلمانی اعلام کرده بود طبق پیش‌بینی‌‌ها، رسوایی دیزلی در کل چیزی حدود ۲۵٫۱ میلیارد دلار هزینه را متوجه این شرکت کرده است.

براساس گزارش نیویورک تایمز، فولکس‌واگن انتظار دارد حاشیه سود عملیاتی این گروه چیزی بین ۶ تا ۷ درصد افزایش داشته باشد. کارشناسان معتقدند فولکس‌واگن با کاهش هزینه‌های عملیاتی که یک سال پیش با توافق اتحادیه‌های کارگری پیش گرفت و همچنین رشد فروش خودروهایش، به این نتیجه دست پیدا کرده است.

فرانک شواپ، تحلیل‌گر موسسه نورد-ال‌بی گفته است:«این نتایج نشان‌دهنده آن است که مشتریان در بازارهای خارجی آماده بخشش رسوایی دیزلی فولکس‌واگن هستند.»

پایان شب سیاه فولکس واگن سودآوری آغاز شد-4

در ۳ ماهه اخیر، تقاضا برای محصولات برند فولکس‌‌واگن در کشورهای چین، ایالات متحده و آمریکای جنوبی ۷٫۳ درصد افزایش پیدا کرده که حدود ۳ برابر افزایش ۲٫۷ درصدی فروش در دوره مشابه سال گذشته است.

این افزایش تقاضا که بیشتر می‌توان آن را حاصل تقاضا برای خودروی شاسی‌بلند تیگوان دانست، سردی بازار فولکس‌واگن در خاک آلمان را نیز جبران کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *