گوگل پلی فیلمهای سینمایی 4K در اختیار کاربران قرار می دهد

پس از هفته‌ها انتظار و شنیدن اخبار متعدد در خصوص عرضه‌ی فیلم‌های سینمایی با وضوح 4K در گوگل پلی؛ سرانجام این قابلیت در اختیار کاربران قرار گرفت.

گوگل پلی فیلمهای سینمایی ۴K در اختیار کاربران قرار می دهد

از این پس فروشگاه گوگل فیلم‌های سینمایی با کیفیت 4K عرضه ‌می‌کند.

گوگل اعلام کرده است در حال حاضر ۱۲۵ فیلم با کیفیت 4K عرضه‌ می‌شوند و در آینده تعداد این عناوین افزایش خواهد یافت. فیلم‌های موجود با کدک VP9 گوگل کدگذاری شده‌اند و به نظر می‌رسد فعلاً نباید منتظر پشتیبانی از ویژگی HDR برای این محصولات باشیم.

طبق اعلام رسمی گوگل؛ فیلم‌های عرضه‌شده را می‌توان با کروم‌کَست اولترا، سونی اندروید تی‌وی، شیائومی می‌باکس ۳ و LeEco Super4 X55 استریم مشاهده کرد.

موضوع قابل توجه، افزایش نرخ اجاره و خرید این محصولات تصویری است؛ تمامی فیلم‌های 4K را می‌توان با قیمتی معادل ۷ دلار و ۹۹ سنت اجاره کرد. این در حالی است که نرخ کرایه‌ی این فیلم‌های با کیفیت HD و SD به ترتیب ۳.۹۹ دلار و ۲.۹۹ دلار  و قیمت خرید از ۲۴.۹۹ دلار تا ۲۹.۹۹ دلار متغیر است.

در این میان مشکلاتی هم وجود دارد؛ برای مثال اگر شما فیلمی با وضوح HD از فروشگاه گوگل خریداری کرده باشید، مشخص نیست چگونه و با چه هزینه‌ای می‌توانید کیفیت UHD فیلم خود را دریافت نمایید.

با پشتیبانی Netflix و گوگل پلی از فیلم‌های 4K، هنوز معلوم نیست آیا سرویس‌های دیگر مانند آی‌تیونز هم به این مجموع اضافه خواهند شد یا خیر.

منبع : THENEXTWEB و zoomit
.

[maxbutton id="4"][maxbutton id="5"]

[useful_banner_manager banners=9 count=1]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *