یوسین بولت سریع ترین دوندۀ جهان

هر جایی که حرف از دو سرعت جهان باشد حتماً نامی هم از یوسین بولت هست. دوندۀ جامائیکایی دو سرعت متولد 21 اوت 1986 . این دوندۀ آفریقایی که افتخارات زیادی را در مسابقات بین المللی کسب کرده هم اکنون 31 ساله است.

او نخستین دوندۀ جوانی بود که توانست مسیر 200 متری مسابقه را در مسابقات قهرمانی جوانان جهان سال 2004 در کمتر از 20 ثانیه بدود و رکورددار جهانی آن شود. او در این مسابقات تنها 18 سال سن داشت و توانست به چنین افتخار بزرگی دست یابد.

یوسین بولت توانست برای اولین بار در 31 مه سال 2008 در مسابقات بزرگ ریباک در کشور ایالات متحده و در شهر نیویورک رکورد دو 100 متر جهان را که تا قبل از آن در اختیار یکی از هموطنانش به نام «آسافا پاول» بود به میزان دو صدم ثانیه کاهش داده و به زمانِ 9 ثانیه و 72 صدم ثانیه برساند. او با این کار بسیار بزرگ به شدت بر سر زبان ها افتاد.

حضور در المپیک 2008 پکن

او به همراه هم تیمی هایش در المپیک 2008 پکن با قدرت هر چه تمامتر شرکت کرد و موفق شد به افتخارات بسیار بزرگی دست یابد. افتخارات بزرگ او در این المپیک، شکستن رکورد همزمان دنیا و المپیک در ماده های دو 100 متر سرعت، دو 200 متر، و دو امدادی 4 در 100 متر بود که در تمامی این ماده ها، رکوردهای بسیار خیره کننده ای از خود بر جای گذاشت و در این موارد هم تمامی افتخارات را با شایستگی تمام درو کرد.

یوسین بولت سریع ترین دوندۀ جهان

او یوسین بولت است، مردی بزرگ از جامائیکای آفریقا، فاتح تمامی جام ها و سکوها.

تنها 1 سال پس از به دست آوردن این افتخار، او توانست در سال 2009 میلادی در کشور آلمان و در مسابقات قهرمانی جهانی برلین، رکورد دو 100 متر سرعت جهان و همچنین دو 200 متر جهان را شکسته و زمان را به 58/9 ثانیه و همچنین 19/19 ثانیه کاهش دهد. او دیگر، مرد میدان های بزرگ شده بود.

مدال طلای المپیک 2016

او همچنین پس از کسب تمامی این افتخارات و جابجا کردن تمامی رکوردها در رشتۀ خود، در مسابقات المپیک 2016 با تمام قدرت و توان شرکت کرد و توانست در این مسابقات هم مدال طلای دو سرعت را کسب کند. این قهرمان المپیک 2016 توانست رکورد شخصیِ 45 ثانیه و 28 صدم ثانیه را در مادۀ 400 متر به دست آورد.

یوسین بولت یا به زبان انگلیسی «اوسین بولت» توانست همراه با هم تیمی خود از کشور جامائیکا، رکورد دو امدادی 4 در 100 متر را شکسته و هم اکنون در این رشته نیز رکورددار باشند. او می دانست برای برتر بودن باید همیشه در اوج بود پس نه تنها در مسابقات دو سرعت انفرادی بلکه در سایر مسابقات نیز با قدرت هر چه تمامتر ظاهر می شد.

یوسین بولت سریع ترین دوندۀ جهان

سخنان حکیمانه و آموزندۀ یوسین بولت هر فردی را به وجد می آورد:

  • همه چیز امکان پذیر است پس رؤیاهای خود را باور داشته باش.
  • این را می گویم: من در طول سالها به سختی کار و تلاش کرده و بارها هم در مسابقات صدمه دیده ام اما مجدداً با تلاش و کوشش به موفقیت دست یافته ام.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *