۱۰ شهر برتر جهان با بالاترین سرعت رشد گردشگری همگی در آسیا قرار دارند

 آمار جدید منتشر شده از سوی شورای جهانی سفر و گردشگری حاکی از آن است که ۱۰ شهر برتر جهان از حیث بالاترین سرعت در رشد گردشگری، همگی در قاره آسیا واقع شده اند.

بر اساس این گزارش شهرهای آسیایی در ۱۰ سال آینده پیشتار رشد گردشگری در جهان هستند و در این میان شهر “چونگ کینگ” در غرب چین با رشد سالانه ۱۴ درصدی پیشتاز است و پس از آن گوانگ ژو با ۱۳.۱ درصد، شانگهای ۱۲.۸ درصد، پکن با ۱۲ درصد و چنگدو با ۱۱.۲ درصد در رتبه اول تا پنجم این فهرست قرار گرفته اند که همگی این شهر های در چین قرار دارند.

دیگر شهرهای حاضر در فهرست ۱۰ شهر برتر جهان از حیث سرعت رشد گردشگری شامل مانیل پایتخت کشور فیلیپین (۱۰.۹ درصد)، دهلی (۱۰.۸ درصد)، شنزن (۱۰.۷ درصد)، کوالالامپور (۱۰.۱ درصد) و جاکارتا پایتخت اندونزی با رشد ۱۰ درصدی می شوند.

به گزارش ایسنا، در حالی که متوسط رشد گردشگری در سطح جهان و در منطقه آسیاپاسیفیک به ترتیب سالانه ۴ و ۵.۸ درصد است، سرعت رشد گردشگری در این شهر اختلاف فاحشی با متوسط های جهانی و منطقه ای دارد.

منطقه آسیاپاسیفیک همچنین میزبان بزرگ ترین شهرهای گردشگری جهان چون شانگهای است که صنعت گردشگری آن با سهم ۳۰ میلیارد دلاری در تولید ناخالص ملی در رتبه نخست جهان قرار دارد و پکن با ۲۹ میلیارد دلار در رتبه دوم جای گرفته است.

۱۰ شهر برتر جهان با بالاترین سرعت رشد گردشگری همگی در آسیا قرار دارند-3

گردشگری توکیو پایتخت ژاپن نیز با سهم ۲۰ میلیارد دلاری در تولید ناخالص ملی از این حیث در مکان ششم دنیا قرار دارد.

شانگهای و پکن روی هم رفته ۲۱ درصد ازتولید ناخالص ملی چین را به خود اختصاص می دهند درحالی که توکیو به تنهایی سهم ۱۸ درصدی در تولید ناخالص ملی ژاپن دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *