کار در منزل

کار در منزل همیشه از اولین و جذاب ترین گزینه ها برای کسب درآمد نسبتاً راحت بوده است. اما چرا؟ معمولاً افراد با تصورِ اینکه می توانند بدون خروج از خانه و صرف هزینه های جانبی به درآمد مناسبی دست پیدا کنند به شدت در پی به دست آوردن شغلی هستند که بتوان آن را در خانه انجام داد و درآمد مناسبی داشت. اما در این بین برای اینکه بتوان بهترین انتخاب را داشت و در واقع به نوعی «درجا» نزد باید از همان ابتدا بهترین انتخاب را داشت. در این مطلب از حرف های خودمونی آبرنگ قرار است در مورد همین موضوع یعنی کـار در منـزل، معرفی انواع مشاغل قابل انجام در منزل، مزایا، معایب و موضوعات پیرامونی بپردازیم. لطفاً تا انتها همراهمان باشید تا کمی بیشتر و دقیق تر در اینباره مسائلی را عنوان کنیم.

کار در منزل 2

چرا کار در منزل

سوال خوبی ست؟! اصلاً چرا باید در خانه کار کرد؟ اشکال کار بیرون از خانه چیست که امروزه میلیون ها نفر در سراسر جهان به شدت در پی شغلی هستند که بتوان آن را در خانه انجام داد و از انجام آن، هم لذت برد و هم امورات زندگی را با درآمد آن تامین کرد؟ شاید بتوان با کمی ریزبینی و دقتِ بیشتر به این سوالات بسیار مهم پاسخ داد.

فرض کنید از همین امروز تمامی کارهای استخدام شما در شرکتی فراهم شده است و باید از فردا صبح اول وقت در محل کار خود حاضر شوید. در چنین شرایطی، همینکه مشخص شود باید در جمعی جدید ظاهر شوید بسباری از نیازها ناگهان در ذهنتان ایجاد می شود: کفش مناسب، شلوار مناسب، کیف نو و مناسب، هزینه رفت و آمد روزانه، تغذیه میان وعده که باید با همکاران پس از ساعاتی کار میل کنید، بحث و جنگ و جدل هاب اتفاقی با همکاران همچنین مردمی که مراجعه می کنند، هزینه های جانبی مثل بیرون رفتن با دوستان که گاهی می تواند هر روز و با رودربایستی ماندن در مقابل همکاران مجبور باشید همیشه با آنها باشید، جشن مختلفی که دائماً دعوتتان می کنند مثل جشن تولد و اگر حضور پیدا نکنید بد خواهد شد و صدها مورد دیگر.

کار در منزل 3

اینها تماماً از مسائل و مشکلات شاغل شدن در مکانی به نام «شرکت» یا همان «محل کار رسمی» شماست. خب! حالا تصور کنید شغلی داشته باشید که بتوان آن را در همان محیط خانه انحام داد، از آن کسب در آمد کرد و امورات زندگی را براحتی با آن گذراند. ناگهان بسیاری از دردسرها، کلنجار رفتن ها با مردم و همکاران، و خرج های جنبی فراوانی که در محل کار با دوستان و همکاران دارید همگی حذف خواهند شد؛ واقعاً چه چیزی بهتر از این؟!

 

مزایای کار در منزل

در واقع مزایای کار در منزل و استفاده از محیط امن و کنترل شدۀ خانه می تواند علاوه بر موارد قبلاً ذکر شده، موارد فراوان دیگری را هم شامل گردد:

  • حذف هزینه های سرسام آور رفت و آمد روزانه
  • حذف هزینه خرید کفش و لباس های متعدد
  • حذف هزینه هایی مانند میان وعده های گران و مناسب چون قرار است در میان جمع با همکاران استفاده شود
  • کنترل بهتر زمان و مدیریت بهتر ساعات روز
  • مدت زمانی که برای رفت و برگشت به خانه تلف خواهد شد را می توان به کار و همچنین امورات شخصی اختصاص داد
  • و صدها مزیت بسبار با ارزش دیگر

تمامی این موارد و مزیت ها را که در کنار هم قرار دهیم، کار در منزل از هر جهت برای بسیاری افراد می تواند بهترین گزینه و در برخی موارد «نجاتبخش» باشد.

کار در منزل 9

بهترین گزینه های شغلی برای کار در منزل

اینکه چه شغلی برای افراد مناسب است به میزان علاقه، تبحر، تخصص و سواد آنها در آن زمینه بر می گردد. ممکن است فردی در نوشتن تخصص مناسبی داشته باشد در حدی که بتوان با نویسندگی برای افراد، شرکت ها و سایت های مختلف تمامی هزینه های شخصی و زندگی را با درآمد آن پوشش داد. ممکن است فردی در ساخت عروسک تبحر داشته باشد و بتواند در خانه با این کار، درآمد مناسبی به دست آورد. همچنین ممکن است فردی از نظر میزان معلومات در زمینه ای خاص بتواند به عنوان مشاور، از طریق تلفن یا اینترنت مشاوره های مناسبی به افراد مختلف برساند. اینها تماماً راهکارهایی مناسب برای کار در خانه و کسب در آمد در منزل است.

کار در منزل 5

حال با این توضیحات بد نیست به برخی از مهم ترین و پرطرفدارترین مشاغلی که امروزه در سراسر جهان به آنها بعنوان گزینه هایی رویایی برای کسب در آمد در خانه نگاه می کنند اشاره داشته باشیم. این گزینه های شغلی برتر عبارتند از:

  • تولید محتوا (نویسندگی برای سایت ها و شرکت های مختلف)
  • ساخت و تولید عروسک
  • برنامه نویسی ( در زمینه نرم افزارهای کامپیوتری و موبایل)
  • تولید کوسن
  • نقاشی چهره ( دریافت عکس های شخصی از مشتری و کشیدن آن بر روی تابلو)
  • بافت تابلو فرش
  • آشپزی (پخت غذاهای مختلف و فروش بصورت تلفنی و اینترنتی)
  • کار بر روی چوب (ساخت مجسمه، میز و صندلی، لوازم آشپزخانه لوکس، لوازم دکوری کوچک و بزرگ)
  • نقشه کشی (ساختمان و بناهای مختلف مسکونی و تجاری)
  • پرورش قارچ
  • پرورش گل و گیاه
  • مشاوره (در زمینه مختلف شغلی، قضایی، تحصیلی، زندگی)
  • و موارد بسیار متعدد دیگر

هر کدام از گزینه های بالا در حال حاضر در سراسر جهان، با قدرت و یا تمام توان به یکی از پردرآمدترین شغل ها تبدیل شده اند. حال با این توضیحات بد نیست بدانیم همیشه هم کار در منزل و کسب در آمد در خانه دارای مزیت نیست بلکه همراه با این مزیتها،معایب و دردسرهایی هم خواهد داشت. در ادامه با این معایب بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

معایب کار در منزل

همیشه ماندن در خانه و پرهیز ار رفت و آمدهای بی دلیل یکی از اهداف بسیاری از ماها بوده و هست زیرا این رفت و آمدهای مکرر و بی دلیل، هم هزینه بردار است و هم وقت تلف کن. پس همه در پی راه حلی برای آن بوده و هستیم که انتخاب شغلی مناسب برای مشغول شدن در خانه و جدیت در انجام آن برای کسب در آمد از اولین قدمها در این زمینه است. اما با توجه به این موارد که همگی از مزیت های مهم و دوست داشتنی کار کردن در خانه هستند، بد نیست کمی هم به ایرادات این نوع کار و زندگی اشاره کنیم.

کار در منزل 4

شاید عده ای با خواندن این مطلب تا اینجای کار، تصور کنند که کسب در آمد در منزل فقط و فقط مزیت است و بس! به همین دلیل بهتر است کمی هم به دردسرهای این نوع زندگی اشاره کنیم:

  • اینکه بیشتر زمان شبانه روز را در خانه باشید و کار کنید و سپس استراحت، در ابتدا خیلی جذاب است اما پس از مدتی روال تکراری این نوع زندگی ممکن است کلافه کننده باشد. ( راه حل در ادامه مطلب ذکر می شود)
  • ماندن دائمی شما در خانه، به صورت اتومات برخی از وظایف را به گردن شما می اندازد. مثلاً چون دائم خانه هستید همه انتظار دارند بیشتر کارهای خانه را شما انجام دهید، چرا؟ چون در خانه هستید!
  • ماندن در خانه و کار کردن دردسرهایی مثل سر و صدای تلویزیون، صدا کردن پدر و مادر یا همسر و فرزندان، کمک خواستن از شما درست در زمانی که کاری بسیار مهم را همان لحظه انجام می دهید یا در حال صحبت کردن تلفنی با مشتری یا مشاوره دادن هستید.
  • رفت و آمد افراد مختلف به خانه و آمدن میهمان ها که می تواند به شدت در کار کردن شما موثر باشد زیرا با آمدن میهمان و اینکه بفهمند در خانه هستید لازم است حتماً در کنار آنها نشسته و ساعت های زیادی از زمان کار خود را اینگونه از دست بدهید.
  • و …

کار در منزل 6

اینها فقط بخشی از مشکلاتی ست که برای کار کردن در خانه باید در انتظار آنها باشید پس؛ تصورِ اینکه اگر به شغلی مناسب برای کسب در آمد در منزل مشغول شوید تمامی مشکلات رفع خواهد شد و همه چیز بدون ایراد پیش خواهد رفت را از همین الان از ذهن بیرون کرده و «دید واقعی و منطقی نسبت به کار در منزل» داشته باشید.

کار در منزل 8

کسب درآمد در منزل خوب است چون آقای خودتان هستید و نوکر خودتان، شرایط کار نسبت به بیرون قابل کنترل تر است، هزینه های اضافی و جنبی کمتر دارد و… ولی معایبی که در بالا ذکر کردیم هم هستند. اما در مجموع، مزایای کسب درآمد در منزل به معایب آن می چربد به همین دلیل توصیه می کنیم اگر شما هم در پی شغلی مناسب هستید ابتدا ببینید چه مهارت هایی دارید که می توان آن را به پول تبدیل کرد سپس بدون هدر دادن وقت شروع به کار کنید. نگران نباشید، در بسیاری از مشاغل خانگی به سرعت به درآمد مناسب خواهید رسید پس «از همین الان شروع کنید بدون کوچکتربن اتلاف وقت، مطمئن باشید حتماً موفق خواهید شد».

((( لبخند بزن )))

آبرنگ

5 دیدگاه دربارهٔ «کار در منزل;

  1. دمت گرم
    مطلب خوبی بوداگه میشه لطفا بازم در این زمینه مطالب حدیدی بنویسید. سپاسگزارم.

  2. با سلام
    تولید محتوا خیلی خوبه برای کار در منزل خصوصاً اینکه چند تا سایت معتبر هم در این زمینه وجود دارن که میشه توشون ثبت نام کرد و سفارش های مختلفی برای نوشتن گرفت. سایت هایی مثل پونیشا و نویسش. اگه علاقه به کسب در آمد از راه نوشتن دارید تو این سایتها ثبت نام کنید. من خودم از اونجا کردم. البته میشه تو این دوتا سایت در زمینه های دیگه ای مثل فتوشاپ، برنامه نویسی، ویراستاری و صدها زمینه دیگه هم سفارش قبول کرد و درآمد مناسبی داشت.
    تو سایت هایی مثل دیوار و شیپور هم که میشه آگهی های زیادی در مورد جذب نویسنده سایت مشاهده کرد، از این راه هم میشه تو خونه کار کرد و درآمد خوبی داشت.

  3. سلام
    مقاله خوبی بود. خسته نباشید.
    من سالهاست دارم تو حیاط خونمون از راه پرورش قارچ پول در میارم
    اولش یه کم سخت بود اما وقتی راه افتادم واقعاً دیگه راضی هستم هر چند وضع اقتصاد و بازار خیلی خرابه اما بازم از هیچی بهتره چون کلاً اوضاع خوب نیست و ربطی به مشاغل خانگی نداره.
    شمام اگه علاقه دارید شروع کنید.

    1. البته از راههای مختلفی میشه پول درآورد مثلا پرورش گلهای آپارتمانی که با یه مقدار حوصله میشه انجامش داد حتی تو اتاق. از طریق سایت های مختلفم میشه فروخت. من اینکارو میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *