کوتاه و جالب در مورد فندک، هدفون و قلب انسان

برخی حقایق بسیار کوتاه اما واقعا تکان دهنده هستند.

رمز و راز برخی از این حقایق سال ها بعد کشف می شوند و برخی نیز در زمانِ خود جالب نیستند اما پس از گذشت دهه ها، دارای ارزش و اهمیت خواهند شد. با ذکر 3 مورد از این موضوعات با شما خواهیم بود:

 

فندک و کبریت!

همیشه تصور بر این است که اختراعات می بایستی مرحله به مرحله اتفاق بیفتد مانند اختراع موتور، که ابتدا دوچرخه ابداع شد و پس از آن کم کم و به تدریج موتور نیز اختراع و تولید شد. اما همیشه هم اینگونه نیست، خصوصا در مورد فندک.

کوتاه و جالب در مورد فندک، هدفون و قلب انسان-1

شاید تعجب کنید اگر بشنوید فندک قبل از کبریت اختراع شده است، اما این واقعیت دارد و طبق اسناد تاریخی، زمان اختراع فندک سال ها قبل از کبریت است.

 

 

هدفون و باکتری های درون گوش

برخی مسائل و بیماری های عجیب و غریب با پیشرفت تکنولوژی ایجاد و برخی نیز با همین پیشرفت، درمان می شوند. حتما شما هم از هدفون زیاد استفاده می کنید، اگر اینگونه است باید بدانید که به ازای هر 1 ساعت استفاده از هدفون، باکتری های موجود درگوش شما به میزان 700 برابر افزایش پیدا خواهند کرد.

کوتاه و جالب در مورد فندک، هدفون و قلب انسان-2

این یعنی ابتلا به انواع بیماری با استفادۀ مداوم از هدفون ها.

 

 

قلب انسان و شلیکِ 8 متری

همه می دانیم قلب عضوی عضله ای، قدرتمند و مقاوم برای پمپاژ خون به تمام اعضای بدن است. این عضو مهم دائما درحال کار است و همین پمپاژ و فشار مداوم، سرعت حرکت خون د ر رگها را به شدت بالا می برد.

چنین فشار بالایی در رگ ها نیز وجود دارد. این افزایش سرعت و فشار توسط قلب تا آنجایی ست که اگر بخواهیم از قدرت قلب انسان برای پاشیدن خون به اطراف استفاده کنیم می توان خون را تا 8 متر آنسوتر پرتاب کرد.

کوتاه و جالب در مورد فندک، هدفون و قلب انسان-3

این همان قدرت و فشاری ست که قلب دائما آن را در بدن و رگ های مختلف ایجاد و حفظ می نماید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *