رنو زوی ۲۰۱۷ ، یک سوپرمینی جذاب ؛ بررسی اتومبیل برقی کمپانی رنو

رنو زوی ۲۰۱۷ به لطف قیمت نسبتا مناسب، هندلینگ آشنا و ابعاد سوپرمینی یکی از مطرح ترین اتومبیل های الکتریکی موجود در بازار است. و اکنون رنو با اضافه کردن باتری جدید برد الکتریکی زوی را به ۲۵۰ مایل افزایش داده است.
 

به گزارش “آبرنگ” ، البته این رقم رسمی و به نوعی آزمایشگاهی است و خود رنو عنوان کرده است که در دنیای واقعی برد خودرو در تابستان به ۱۸۰ مایل و در زمستان به ۱۲۰۰ مایل خواهد رسید. به هرحال این مقدار باز هم بیش از حداکثر برد ۱۰۰ مایلی است که توسط باتری های قبلی تامین می‌گردید.

رنو زوی 2017

رنو زوی ۲۰۱۷

باتری کوچک تر ۲۲ کیلووات ساعتی هنوز هم برای تیپ پایه زوی عرضه می‌شود، اما تیپ جدید ZE 40 از باتری جدید ۴۱ کیلووات ساعتی بهره می‌برد که توجه آن دسته از خریدارانی که به دنبال طی مسافت بیشتر هستند را به خود جلب کرده است.

رنو زوی 2017

رنو زوی ۲۰۱۷

با این حال بیشتر قطعات مثل سابق است. موتور الکتریکی، همان موتور قبلی است و شاسی، فرمان و تعلیق نیز تغییری نکرده اند. در بالاترین تیپ که از باتری های جدید استفاده می‌کند، یک تریم جدید نیز در نظر گرفته شده که شامل صندلی های چرمی گرم‌شونده، دوربین دید عقب، رینگ های آلیاژی و یک سیستم صوتی استریو است.

رنو زوی 2017

رنو زوی ۲۰۱۷

قیمت پایه زوی از ۱۹۸۹۵ پوند آغاز می‌شود اما خریداران میتوانند آپشن شارژ سریع را نیز سفارش دهند که موجب افزایش سرعت شارژ باتری ۴۱ کیلووات ساعتی می‌شود. این ویژگی قیمت خودرو را تا ۲۰۶۴۵۵ پوند افزایش خواهد داد.

رنو زوی 2017

رنو زوی ۲۰۱۷

البته نکته جالب توجه اینجاست که این قیمت شامل هزینه باتری نشده و قیمت خودرو با باتری ۲۵۴۹۵ پوند خواهد بود. البته رنو دو راه غیر از خرید نقدی برای تامین باتری پیشنهاد می‌دهد که شامل اجاره ماهانه باتری یا خرید اقساطی آن می‌شود که مبلغ اقساط بیش از مبلغ اجاره ماهانه خواهد بود.

رنو زوی 2017

رنو زوی ۲۰۱۷

با اینکه امکانات درنظر گرفته شده برای تیپ فول زوی با توجه به قیمت مناسب است اما بعید است که مشتریان را نسبت به پرداخت این مبلغ قانع کند. با اینکه زوی یک اتومبیل الکتریکی است اما باید توجه داشت به هرحال یک سوپرمینی بوده و باید بتواند با رقبایی رقابت کند که چند هزار پوند ارزان تر از آن هستند و تنها پس از مصرف حجم زیادی از سوخت ما به التفاوت قیمت زوی جبران می‌شود.

رنو زوی 2017

رنو زوی ۲۰۱۷

رفت و آمد های کوتاه درون شهری جایی است که زوی برگ برنده خود را رو می‌کند. یعنی صاحب خودرو پس از یک رانندگی روزمره اتومبیل را در پارکینگ به شارژر متصل می‌کند تا با هزینه اندکی برای روز بعد آماده گردد. بیشتر مشتریان اتومبیل های الکتریکی عاشق همین جنبه این خودروها هستند و تحقیقات نیز این را ثابت کرده است.

رنو زوی 2017

رنو زوی ۲۰۱۷

اتومبیل های الکتریکی هنوز یک بازار خاص هستند و این به دلیل تعداد محدود آنها در مقابل انبوه خودروهای بنزینی است. در همین زوی با وجود برد ۱۸۰ مایلی هنوز مشکل عدم امکان رفتن به مسافرت های طولانی حل نشده باقی مانده است. بنابراین بسیاری از مشتریان زوی ترجیح می‌دهند باتری ارزان قیمت تر ۲۲ کیلووات ساعتی را تهیه کنند که با وجود برد کمتر پاسخگوی نیازهای روزمره و حرکت در ترافیک شهری می‌باشد.

رنو زوی 2017

رنو زوی ۲۰۱۷

البته خودروهای الکتریکی مزیت های دیگری نیز دارند و یکی از آنها در زوی حرکت کاملا بی صدای آن است. گشتاور ۲۲۵ نیوتن متری آن عملکرد خوب خودرو در سرعت های پایین را تضمین کرده و آنرا برای سفرهای شهری ایده آل ساخته است. شتاب صفر تا صد ۱۳٫۵ ثانیه ای ثابت می‌کند نمی‌توان از آن برای کورس گذاشتن استفاده کرد اما هنوز برای سبقت گرفتن در اتوبان ها به اندازه کافی سریع است.

البته مشکل اصلی زوی در بزرگراه ها افزایش مصرف تصاعدی ذخیره انرژی باتری است که شما را مجبور می‌کند اولا با شارژ کامل وارد این مسیر شوید و دوم اینکه اگر به رانندگی با سرعت بالا ادامه دهید به زودی نگران میزان شارژ باقیمانده خواهید شد. سروصدای باد نیز یک ایراد دیگر در سرعت های بالا است.

رنو زوی 2017

رنو زوی ۲۰۱۷

جاده های کم سرعت تر محیط بهتری برای زوی است. فرمان خودرو با این سبک به نظر می‌رسد در پیچ ها حس لازم را به راننده منتقل می‌کند. سواری زوی را نمی‌توان جزو نقاط قوت آن دانست، بخصوص در جاده های ناهموار تکان ها به داخل خودرو منتقل می‌شود. با این حال کارکرد بی صدای موتور الکتریکی هنوز هم بسیاری از این نقاط ضعف را می‌پوشاند.

در نمای بیرونی تغییری ایجاد نشده و فقط برخی تزیینات آبی رنگ اکنون کرومی شده اند. در داخل نیز خبری از دگرگونی نیست و این یعنی شما شاهد یک کابین مدرن نخواهید بود. برخی قطعات ارزان قیمت به نظر می‌آیند که برای این خودرو با این قیمت قابل قبول نیست. با این حال هدایت ماهواره ای نمایشگر لمسی عملکرد خوبی داشته و کاربرپسند می‌باشد.

با وجود ظرفیت بیشتر باتری ها اما فضای داخلی خودرو دست نخورده باقی مانده است. یعنی حجم صندوق بار هنوز ۳۳۸ لیتر می‌باشد که این مقدار بیش از حجم صندوق رنو کلیو بنزینی است. به علت ارتفاع نسبتا بالای خودرو فضای سر و پاها در عقب محدود بوده و برای بچه ها مناسب تر است تا افراد بزرگسال.

در مجموع باید گفت با اینکه رنو زوی ZE 40 توانسته برد الکتریکی خوبی نسبت به سایر رقبا فراهم کند اما پیشنهاد آن برای خرید به ویژه با برچسب قیمتی فعلی کار آسانی نیست. البته اگر خودروهای الکتریکی بخش لاینفکی از سبک زندگی شما بوده و مبلغ پرداختی در مقایسه با رقبای بنزینی و دیزلی برایتان مهم نیست، انتخاب زوی کمی آسان تر می‌شود. دو برابر شدن ظرفیت ذخیره سازی باتری یک گام مهمی در عرصه فناوری ساخت رنو محسوب می‌شود، اما باید توجه کرد بیشتر خریداران اتومبیل های برقی آنها را برای سفرهای درون شهری کوتاه میخواهند تا مسافرت های طولانی.

منبع : autoexpress و donyayekhodro

 


[useful_banner_manager banners=9 count=1]

 

 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *