آمار فروش خودروی FF91 فارادی فیوچر در نمایشگاه CES 2017

آمار پیش‌ فروش فوق‌العاده‌ی خودروی FF91 فارادی فیوچر نگاه‌ها را به این استارتاپ نوپای خودروسازی جلب کرده است. 

فارادی فیوچر که در نمایشگاه CES 2017 خودروی الکتریکی خود را معرفی کرد، در صفحه‌ی فیس‌بوک خود اعلام کرده است که تنها ۳۶ ساعت پس از آغاز پیش‌ فروش، ۶۴,۱۲۴ دستگاه FF91 را پیش‌ فروش کرد. البته فارادی فیوچر اعلام نکرده است که چه میزان از این پیش‌فروش‌ها با پرداخت مبلغ ۵۰۰۰ دلاری همراه بوده است. این خودروی جدید از دو روش رزرو می‌شود: نوع اول استاندارد نام دارد و نیازی به پرداخت هزینه‌ی بابت رزرو خودرو نخواهید داشت. اما در نوع دوم می‌توانید با پرداخت ۵۰۰۰ دلار در اولویت بالای تحویل قرار گیرید.

 

خودروی FF91 فارادی فیوچر

در مقایسه با آمار پیش‌فروش برخی دیگر از محصولات صنعت خودروسازی، خودروی FF91 فارادی فیوچر رکورد قابل توجهی از خود به جای گذاشته است. البته باید در نظر گرفت که احتمالا بخش زیادی از آمار ۶۴ هزار پیش‌ فروش خودرو به‌صورت استاندارد و بدون پرداخت وجه صورت گرفته است. این در حالی است که طبق گزارش‌های منتشرشده، فارادی فیوچر با مشکلات مالی متعددی مواجه است. در ادامه می‌توانید برخی از آمار منتشرشده از پیش‌ فروش خودروهای مختلف را مشاهده کنید:

آمار فروش خودروی FF91 فارادی فیوچر در نمایشگاه CES 2017-1

  • در سال ۲۰۰۹ تسلا پس از معرفی مدل اس، ۵۲۰ پیش‌ فروش را طی یک هفته تجربه کرد که خریداران باید ۵۰۰۰ دلار در آن زمان پرداخت می‌کردند. سه سال بعد سدان لوکس تسلا وارد خیابان‌ها شد. البته باید این موضوع را در نظر داشت که مدل اس معرفیِ به‌مراتب آرام‌تر و به دور از هیجانی نسبت به FF91 داشت. 
  • در سال ۲۰۱۰ نیسان ۶۶۳۵ پیش‌ فروش را سه روز پس از ارسال ایمیل به ۱۰۰ هزار علاقه‌مند به خرید محصول جدید این شرکت ثبت کرد. پیش‌خرید خودروی جدید نیسان در آن مقطع تنها ۹۹ دلار هزینه داشت. 
  • اما عجیب‌ترین آمار پیش‌خرید خودرو متعلق به تسلا مدل ۳ است که ۳۶ ساعت پس از آغاز این پروسه، تسلا بیش از ۲۵۰ هزار درخواست برای پیش‌خرید خودرو را ثبت کرد. مدل ۳ یکی از مهم‌ترین محصولات دنیای خودروسازی در چند سال اخیر است که با قیمت ۲۷,۵۰۰ دلاری، توانایی طی مسافت بالا و قابلیت‌های ممتاز مانند تجهیز به سیستم رانندگی خودران اتوپایلوت، علاقه‌مندان زیادی دارد. پیش‌بینی می‌شود که نزدیک به ۱۰۰ هزار پیش‌خرید دیگر برای مدل ۳ و به‌صورت حضوری در مراکز خرید تسلا ثبت شده باشد.

آمار فروش خودروی FF91 فارادی فیوچر در نمایشگاه CES 2017-2

حتی با وجود در نظر گرفتن بخش بزرگی از پیش‌خرید انجام‌شده‌ی فارادی فیوچر به‌صورت استاندارد، آمار منتشرشده‌ی این شرکت قابل توجه است. نمی‌توان FF91 را با رکورد فوق‌العاده‌ی مدل ۳ تسلا مقایسه کرد. تسلا پیش از سدان شهری و ارزان خود، دو خودروی لوکس و موفق مدل اس و مدل ایکس را عرضه کرده بود. باید منتظر ماند و دید فارادی فیوچر چه زمانی می‌تواند FF91 را تولید و عرضه کند. در صورتی که FF91 با مشخصات و توانایی‌های نامبرده بتواند در زمان اعلام‌شده (سال ۲۰۱۸) وارد بازار شود، قطعا شاهد موفقیت‌ها و برتری‌های قابل توجه آن به سایر محصولات خواهیم بود.

منبع خارجی : electrek.co

منبع داخلی : زومیت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *