باران خون در هند

هندوستان را همه می شناسیم. کشوری پر از عجایب و شگفتیها و مملو از رنگ و لعاب، با آئینها و رسوم مختلف و جذاب.

اما این کشور سرشار از اتفاقات عجیب و غریب و شگفت انگیز هم می باشد. داستان از سال 2001 آغاز شد. وقتی که در ماه جولای 2001 از 25 جولای تا 23 سپتامبر، بارانی از خون بر سر مردم ایالت (( کرالا )) در جنوب هند باریدن گرفت. همه بسیار متعجب بودند. چگونه خدایان آسمانی در حال خون گریستن هستند؟ آیا این امر خبر از واقعه ای دردناک در روزها یا ماههای نزدیک خواهد بود؟

وقتی این بارانها بر سر مردم ساکن در این مناطق و رهگذران می بارید، لباسها را کاملا قرمز رنگ و خونین می کرد و این امر به شدت مردم را می ترساند.

دقیقا در همین زمانها بود که از نقاط مختلف هندوستان و دیگر ایالات، خبرهایی از باریدن بارانهایی به رنگ سیاه و زرد و سبز بین مردم پخش می شد. این خبرها نیز بیشتر بر ترس مردم این ایالات می افزود.

باران خون در هند-باران سرخ هند

خبرها و تحلیلهای مختلفی در همان روزهای نخستین بین مردم و محققین شکل گرفت: خدایان آسمانی، عامل فرازمینی، و …

بارانهای رنگین و متعدد در ایالات مختلف هندوستان فکر بسیاری را مشغول کرده بود. تا اینکه بالاخره چند سازمان دولتی دست به کار شده و تحقیقات را آغاز کردند. پس از مدتی تحقیق و بررسی تمامی عوامل،علت قطرات رنگین باران و آب و هوای عجیب این چند ایالت، سرانجام مشخص شد.

در ابتدا تصور بر این بود که شاید انفجار یک شهاب سنگ یا چیزی مشابه این عامل، باعث باریدن (( بارانهای رنگین هند )) شده اما نتیجه تحقیقات بسیار جالب بود.

باران سرخ هند

این رنگها و بارشهای  عجیب، مربوط به عاملی جالب و مهم در آن مناطق بود.  آسمان این مناطق و ایالات آن پر از هاگ های بسیار ریز معلق در هوا بوده و همچنین جلبک های دریایی فراوانی نیز در این مناطق رشد کرده بودند که وقتی این هاگها مانند گرد و غبار در آسمان پراکنده می شدند، پس از ریزش باران، با قطرات آب مخلوط شده و بعد ازرسیدن به زمین، به رنگ های مختلفی درآمده و مردم را وحشت زده می کردند.

پس از این تحقیقات جالب و شگفت انگیز سازمانهای متعدد هندی و اعلام نتایج، چندین کشور دیگر هم برای تحقیقات بیشتر اعلام آمادگی کردند.

به عنوان مثال، دانشمندها (( سانتوش کومار )) و (( گادفری لوییس )) بر روی عامل (( باران خونین )) یا (( باران سرخ هند )) شروع به فعالیت کردند زیرا عامل این بارانها هنوز به درستی مشخص نبود.

این محققان در سال 2006 کار خود را در طیف وسیعی از این ایالات آغاز کرده و سرانجام علت را یافتند: مقادیر بسیار زیاد کربن و نیتروژن موجود در این مناطق و آلوده بودن آب و هوای آنجا به این مواد.

باران سرخ در هند،بارنهای سبز و زرد و سیاه در ایالات مختلف هندوستان

سرانجام و پس از سالها مشخص شد، باران سرخ یا باران خونین هندوستان، نه عاملی فرازمینی، بلکه عاملی زمینی داشته و آن هم مقادیر بسیار زیاد نیتروژن و کربن است که در آسمان این منطقه معلق بوده و در حین بارش باران، پس از مخلوط شدن با قطرات آب، به رنگ خون درآمده و بر زمین می بارد.

این بود عامل وحشت بسیاری از مردمان ایالات مختلف هند در سالهای طولانی.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *