بهترین شهرهای جهان برای پیاده روی ؛ 5 شهر نخست

در حالیکه جابجایی بین جاذبه های گردشگری یک شهر با تاکسی، تراموا و قطار در عمل کارآمد به نظر می رسد، اما کشف یک شهر با پای پیاده و سرعت آهسته لذتی به مراتب بیشتر دارد. برخی از مقاصدی که برای سفر انتخاب می کنید نسبت به بقیه پیاده مدارتر هستند. در این مطلب قصد داریم برخی از شهرهای دوستدار پیاده را به شما معرفی کنیم:

 

  1. فلورانس

با وجود اینکه بیشتر ترافیک موجود در مرکز تاریخی فلورانس به خودروها، تاکسی ها و اتوبوس های دارای مجوز عبور محدود می شود، فلورانس شهری است که از شما می خواهد پیاده آن را کشف کنید. شهر فلورانس را معمولا با یک موزه ی فضای باز مقایسه می کنند چرا که تعداد زیادی از جاذبه های تاریخی آن از کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره (شاید مشهورترین بنای یادمانی فلورانس) و پل تاریخی Vecchio (تنها پلی که در بمب گذاری آلمان ها در جریان جنگ جهانی دوم جان سالم به در برد) تا میدان میکل آنژ با چشم اندازهای نفس گیرش از شهر و ییلاقات اطراف توسکانی در فاصله ی کمی از هم قرار گرفته اند. ضمن اینکه در این شهر تعداد زیادی کافه و رستوران وجود دارد که می توانید بعد از پیاده روی در آنها خستگی در کنید.

بهترین شهرهای جهان برای پیاده روی ؛ 5 شهر نخست -2

  1. شهر نیویورک

شهر نیویورک، پیاده مدارترین شهر ایالات متحده آمریکا است. در منهتن خیابان های شماره گذاری شده به راحتی قابل جست و جو بوده و این موضوع در کنار برنامه های دولتی من جمله میدان تایمز پیاده محور، نقش بزرگی را در قابلیت پیاده مداری شهر نیویورک بازی کرده اند. در این شهر می توانید در امتداد خیابان پنجم پیاده رفته یا از روی پل بروکلین به سمت تپه ی کلینتون حرکت کنید. سیاحت در پارک مرکزی با 843 هکتار نیز یکی از مواردی است که به هیچ عنوان نباید از دست بدهید.

بهترین شهرهای جهان برای پیاده روی ؛ 5 شهر نخست -3

  1. شهر مراکش

همانطور که می دانید مرکز شهر مراکش به عنوان سایت میراث فرهنگی جهانی یونسکو ثبت شده و در آن تعداد زیادی بناهای یادمانی تاریخی قرار گرفته اند؛ این جاذبه های دیدنی مراکش همگی پای پیاده و به راحتی قابل اکتشاف هستند. مسیرهای هزارتو مانند بازارهای مراکش با بافنده های قالی، پاپوش های رنگی و ادویه های عجیب و غریب بخشی از جاذبه های مراکش هستند که باید حتما آن ها را تجربه کنید. اگر مسیر خود را به سمت جنوب دنبال کنید می توانید از جاذبه هایی همچون مسجد کوتوبیا، ویرانه های قرن شانزدهمی قصر البادی و میدان جما الفنا دیدن کنید که در آن سرگرمی های مختلف، غرفه های مواد غذایی و جشنواره های مختلف برقرار است. اگر تمایل داشتید که از شلوغی شهر کناره گیری کنید می توانید به باغ های زیتون منارا در غرب شهر مراکش مراجعه کنید.

بهترین شهرهای جهان برای پیاده روی ؛ 5 شهر نخست -4

  1. پاریس

ممکن است بازدید از تمامی جاذبه های پاریس آن هم با پای پیاده چندین روز زمان از شما بگیرد، اما مسلما سیاحت در شهر نورها با سرعتی کمتر ارزش بیشتری دارد. قبل از رفتن به  Île de la Cité و کلیسای نوتردام می توانید مسیر کنار رود سن را در پیش گرفته و از باغ تویلری و لوور دیدن کنید. اگر قبل از بازدید از برج ایفل نیازمند استراحت هستید می توانید به یکی از کافه های سرزنده ی منطقه ی لاتین سری بزنید. در پاریس گردی خود، قدم زدن در خیابان های باریک و پرپیچ و خم مونمارتر با کافه های جذاب و کلیسای زیبای  Sacré-Cœur را نیز از دست ندهید چرا که این مکان به احتمال زیاد یکی از رمانتیک ترین محلات پاریس است.

بهترین شهرهای جهان برای پیاده روی ؛ 5 شهر نخست -5

 

  1. ونکوور

ونکوور به احتمال زیاد سومین شهر بزرگ کاناداست، اما از همه نظر بهشت افراد پیاده به حساب می آید. البته به لطف برنامه های فعال حمل و نقل و نقشه های مسیریاب پیاده، راه رفتن بسیار مورد تشویق قرار می گیرد. یکی از بهترین مسیرهای پیاده روی در ونکوور از False Creek تا جزیره ی Granville است که در طول آن افراد می توانند در کنار بازار عمومی برای خرید محصولات تازه و محلی توقف کنند. پارک استنلی با مساحت 1000 هکتاری از مرکز شهر ونکوور به راحتی قابل دسترس است و با ارائه آثار هنری دست اول، چشم اندازها و تالاب زیبا، یکی از بهترین پارک های آمریکای شمالی به شمار می رود. در عین حال، حرکت از روی پل Lions Gate به سمت شمال ونکوور صحنه هایی نفس گیر از شهر و دریا پیش چشم افراد قرار می دهد.

بهترین شهرهای جهان برای پیاده روی ؛ 5 شهر نخست -6

لست سکند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *