توییتر پیامهای 280 کاراکتری را آزمایش می کند

شبکه اجتماعی توییتر از سال 2006 میلادی تاکنون محدودیت 140 کاراکتری را برای پست‌های خود اعمال کرده است. اکنون افزایش سقف توییت‌ها به 280 کاراکتر در دسترس عده محدودی قرار دارد و در صورتی که این آزمایش موفقیت‌آمیز باشد، به زودی در دسترس تمام زبان‌ها قرار خواهد گرفت.

در سال 2006 پیغام‌های متنی عادی محدودیت 160 کاراکتری داشتند و گروه سازندگان توییتر تصمیم گرفتند محدودیت 140 کاراکتری را اعمال کنند تا ارتباط کاربران مختصرتر شود.سقف 140 کاراکتر در برخی نقاط جهان مشکلی را ایجاد نمی‌کند، زیرا نمادها و کاراکترهای مورد استفاده در زبان آن مناطق، اطلاعات بیشتری را به مخاطب منتقل می‌کنند.

برای مثال توییت های ژاپنی به طور متوسط 15 کاراکتر طول دارند؛ در حالی که توییت‌های انگلیسی به طور متوسط از 34 کاراکتر تشکیل می شوند. تنها 0.4 درصد از توییت‌های ژاپنی از سقف کاراکترها استفاده می‌کنند در حالی که این آمار در توییت‌های انگلیسی به 9 درصد می‌رسد. 

اکنون افزایش سقف توییت‌ها به 280 کاراکتر در دسترس عده محدودی قرار دارد و در صورتی که این آزمایش موفقیت‌آمیز باشد، به زودی در دسترس تمام زبان‌ها قرار خواهد گرفت تا کاربران بیش از پیش تشویق به استفاده از توییتر شوند.

سازندگان توییتر معتقدند ساختار این شبکه به‌گونه‌ای طراحی شده که به‌سادگی امکان به اشتراک‌گذاری افکار را برای کاربران فراهم می کند و در عین حال ویژگی اختصار را که توییتر به دلیل آن مشهور شده، حفظ کرده است. 

منبع : telegraf

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *