حرکات بدن جایگزین دستگاه کنترل از راه دور تلویزیون می شود

محققان انگلیسی می گویند دستگاه کنترل از راه دور تلویزیون به زودی به تاریخ می پیوندد، زیرا با فناوری جدید ابداع شده، می توان تلویزیون را از طریق حرکات بدن کنترل کرد.

محققان رایانه دانشگاه لنکستر در انگلیس، سیستمی ابداع کرده اند که تعامل با صفحه های نمایش را به سادگی با استفاده از حرکات بدن و یا تکان دادن اشیاء میسر می سازد.
گرچه هم اکنون نیز برخی تلویزیون ها حرکات دست را شناسایی می کنند اما محققان می گویند که فناوری ابداعی آنها انعطاف بسیار بیشتری دارد زیرا تنها بخش خاصی از بدن را نمی شناسد؛ این سیستم حتی زمانی که دست ها پر هستند یا هنگامی که کاربر ایستاده و یا روی مبل نشسته است، به راحتی کار می کند.

حرکات بدن جایگزین دستگاه کنترل از راه دور تلویزیون می شود -2
سیستم موسوم به ‘مچ پوینت’ (Matchpoint) تنها به یک وب کم (دوربین کوچک دیجیتالی) نیاز دارد و با نمایش ‘اهداف’ در حال حرکتی که یک ویجت (برنامک) کوچک دایره ای را در گوشه صفحه نمایش می چرخانند، کار می کند.
کاربر به واقع برای فعال سازی عملکردهایی مانند صدا، تغییر کانال و یا مشاهده منو، حرکات دست، سر و یا یک شیء را با آن ‘اهداف’ هماهنگ می کند.

حرکات بدن جایگزین دستگاه کنترل از راه دور تلویزیون می شود-مچ پوینت' Matchpoint-2
‘کریستوفر کلارک’ دانشجوی پی.اچ.دی در دانشکده محاسبات و ارتباطات دانشگاه لنکستر که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: تطابق فضایی هم زمان، یک رویکرد جدید برای کنترل حرکت است که با تطابق حرکت به جای سوال کردن از رایانه، اشیاء را شناسایی می کند.
وی افزود: به این ترتیب تمامی لوازم خانه به راحتی می توانند به کنترل از راه دور تبدیل شوند و دیگر نیازی به دستگاه کنترل از راه دور تلویزیون نیست زیرا تمامی افراد در اتاق تلویزیون سیستم کنترل از راه دور در اختیار خواهند داشت.
قرار است در کنفرانس 2017 ‘نرم افزار و فناوری رابط کاربری) UIST که اواخر ماه جاری در شهر کبک در کانادا برگزار می شود، مقاله ای در زمینه این فناوری ارائه شود. 

منبع : telegraph-irna

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *