دایملر در چین خودروی برقی می سازد

گروه بین الملل: به گفته مدیر بازاریابی دایملر، Hubertus Troska، این شرکت به منظور ادامه رشد مرسدس بنز در چین خودروهای برقی و باطری ها را به صورت بومی در این کشور تولید خواهد کرد.

دایملر در چین خودروی برقی می سازد

به نقل از خبرخودرو، از ابتدای سال 2016، خودروهای مرسدس پس از به روز رسانی طراحی که ظاهری اسپرت تر و مجلل تر را فراهم آورده است، با رشد فروش 28 درصدی در چین مواجه شده اند.

Troska طی مصاحبه ای اظهار داشت ساخت کارخانه باطری جدیدی در چین یکی از گزینه های این خودروساز است اما هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.  وی زمان آغاز تولید خودرویی برقی بر اساس مدل کانسپت Generation EQدر چین را اعلام نکرده است.

مرسدس تصمیم دارد تا سال 2025 بیش از 10 خودروی تمام برقی را به عنوان بخشی از زیر برند جدید EQ عرضه کند و اعلام کرده که در پی تولید شاسی بلند Generation EQ تا سال 2020 است.

Generation EQ بر اساس پلتفرم سدان مرسدس کلاس C ساخته شده که اکنون در چین تولید می شود و می تواند ساخت بومی EQ را تسهیل سازد.

چین با مشکل آلودگی جدی مواجه است که دولت را وادار کرده تا برنامه تشویقی جدیدی را برای افزایش فروش خودروهای برقی ترویج کند. مقامات در پی برنامه ای شبیه به کالیفرنیا هستند که به خودروهای کم آلاینده یا با آلایندگی صفر اعتبار می بخشد.

چین اخیرا به منظور تشویق عدم خرید خودروهای لوکس بزرگ مالیات 10 درصدی را برای خودروهای با قیمت بیش از 189 هزار دلار اعمال کرده است که به گفته Troska تاثیر زیادی بر فروش مدل های ممتاز مرسدس نخواهد داشت.

خریداران چینی اساسا سدان ها را به شاسی بلندها ترجیح می دهند اما تقاضا برای این مدل ها نیز رو به افزایش است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *