درآمد 118 چقدر است ؟ / تخمین میزان درآمد مرکز کد خدماتی 118

درآمد 118 ؛ در گذشته تماس با کدهای خدماتی سه‌رقمی رایگان بود و افراد بابت تماس با این کدها هزینه‌ای پرداخت نمی‌کردند، اما از اوایل سال قبل با ابلاغ مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اینگونه اعلام شد که تماس با کدهای سه‌رقمی غیراضطراری مشمول هزینه برای تماس گیرنده خواهد بود.

به گزارش کلیک ، در میان کدهای خدماتی اورژانس، ۱۱۰ و ۱۱۸ بیشترین میزان تماس دریافتی را دارند. حال در میان این سه شماره، دو شماره اول با توجه به این‌که جزو کدهای اضطراری به شمار می‌روند همچنان برای تماس گیرندگان رایگان خواهند بود، اما تماس با ۱۱۸ مشمول هزینه می‌شود که البته با توجه به مدت زمان کوتاه مکالمه با این‌ کدها، هزینه ای که مشترک برای برقراری تماس پرداخت می‌کند در اغلب موارد هزینه چندان بالایی نخواهد بود.

اما اینکه این مرکز و تماس با آن چقدر می تواند برای مخابرات درآمدزایی داشته باشد موضوعی است که نمی‌توان به طور دقیق تخمین زد چرا که بخشی از این تماس‌ها ممکن است از طریق تلفن همراه صورت گیرد که در این صورت هزینه‌با تلفن ثابت متفاوت است با این وجود بر اساس صحبت‌های مسئولان مخابراتی در ارتباط با حجم تماس‌هایی که با این مرکز صورت می‌گیرد و در نظر گرفتن تعرفه یک دقیقه تماس با تلفن ثابت می‌توان رقم حداقلی درآمدها را تخمین زد.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران سال قبل گفته بود روزانه حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار مشترک با مرکز ۱۱۸ تماس می‌گیرند که حال اگر برای هر یک از این تماس‌ها تنها مدت زمانی معادل یک دقیقه در نظر گرفته و هزینه حداقلی پنج تومان مکالمه ثابت درون شهری را لحاظ کنیم می‌توان کمترین میزان درآمد این مرکز را پیش بینی کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *